U Modernoj galeriji otvorena izložba "Ikonografija grada"
SVA LICA GRADA
U Modernoj galeriji u Zagrebu preksinoć je otvorena izložba "Ikonografija grada" o hrvatskom slikarstvu u prvoj polovici 20. stoljeća.
Izložba na multimedijalni način ikonografskom metodom prikazuje motiv grada u slikarstvu, crtežu, grafici, umjetničkoj fotografiji, na plakatima i filmu, te interdisciplinarno u književnosti i glazbi.
Autor izložbe kustos je te galerije Željko Marciuš, a izloženo je više od 150 artefakata najznačajnijih autora hrvatske likovne moderne od Munchenskog kruga s početka 20. stoljeća, do socrealizma i početaka apstrakcije iz polovice 20. stoljeća, kroz koje se nižu priče o gradu.
Tu su djela antologijske vrijednosti vrhunskih likovnih majstora poput Kraljevića, Račića, Steinera, Uzelca, Trepše, Hegedušića, Postružnika, Babića i Becića, Juneka, Motike, Kopača, Šimunovića, kao i legendarne fotografije Toše Dapca. Izložbu upotpunjuju crteži, grafike i slike rijetko izlaganih autora Filakovca, Venuccija, Makanca i drugih.
Prostornu koncepciju i likovni postav izložbe potpisuje Studio Rašić.
Ravnateljica Moderne galerije Biserka Rauter Plančić istaknula je da izložba "Ikonografija grada" u izvanrednom izboru građe kustosa Marciuša, te u atraktivnom i mnogočemu inovatorskom likovnom postavu Studija Rašić, na nov način predstavlja hrvatske umjetnike prve polovice 20. stoljeća.
Izložba svjedoči da su izloženi autori svaki na svoj način i kroz prizmu vlastitih osjećaja, paletom, kamerom ili celuloidnom trakom uprizorili gotovo sva lica grada.
Otvarajući izložbu ministar kulture mr. sc. Božo Biškupić istaknuo je da je izložba ujedinila nacionalna umjetnička nastojanja po kojima se može pratiti razvitak naših gradova, od manjih do modernih urbanih središta, koji su stvorili zalog kulturne opstojnosti, ali i suvremene državne samostalnosti.
Interpretirani duh ovoga razdoblja koji je obuhvaćen izložbom, potvrđuje ne samo modernost našega slikarstva nego i započinje urbanitet gradova od Zagreba i Splita, do Osijeka i Rijeke.
Ministar Biškupić podsjetio je da su naši slikari širili svoja kulturna obzorja, školujući se i usavršavajući u Beču, Pragu, Munchenu, Dresdenu, Berlinu i Parizu.
Izložba svojim opsegom i značenjem svjedoči da su se naši gradovi, odnosno likovna strujanja, događala usporedo s maticama modernih strujanja srednjoeuropskoga kulturnoga i umjetničkoga kruga, istaknuo je.
Izložba "Ikonografija grada" otvorena je do 4. travnja. (Hina)
GLAS ISTRE, 27.02.2010.