Novi list - Kulturna karavana od postaje do postaje bez prave publike

Nova koncepcija Hrvatskog muzeja turizma lociranog u Opatiji predstavljena je ovog tjedna u nazočnosti publike i novinara, a obije su »grupacije« nazočile u skromnom broju. Skromnom utoliko što je nova koncepcija predstavljena na nov način, a to znači da se događaj sastojao od tri (pod)događanja ili prema riječima organizatora „od tri postaje“, pa je broj posjetitelja, ako ih podijelimo s tri, bio tek petnaestak po svakoj.  S druge strane broj učesnika ove „kulturne karavane“ brojio je desetak sudionika, od autora i koautora,do kritičara i predstavnika vlasti odnosno institucija.
 
No krenimo redom. Od Žuljane do Lumbarde naziv je izložbe fotografija  Borisa Cvjetanovića, a koja je na početku predstavljanja koncepcije otvorena u Umjetničkom paviljonu Juraj Šporer. Na toj se „prvoj postaji“ prisutnima obratila Katarina Mažuran Jurešić, ravnateljica Hrvatskog muzeja turizma te nakon pozdrava riječ je prepustila Borisu Greineru, autoru pregovora kataloga koji prati izložbu fotografija koje su okarakterizirane kao „antiturizam“ a o čijem je nastanku i sam autor ponešto rekao u svom kratkom obraćanju publici. Nakon razgleda otočkih fotki iz Žuljane i Lumbarde krenulo se opatijskom šetnicom do Vile Angioline gdje je otvorena izložba, ili možda trajni postav muzeja, što je ostalo nejasno, pod nazivom „Pun kufer svega“ili u podnaslovu „osobni putnički inventar kao odraz društveni promjena.“ U kuferima od stakla našlo se oku zanimljivih eksponata, a uz to posjetitelj je   mogao zavrtjeti, primjerice kolo sreće i slijedom broja koji ga je dopao u kolu sreće na jednoj od priloženih kartica vidjeti što mu taj broj poručuje kao putniku odnosno turistu.
U okviru otvorenja ove izložbe – postaje prisutne je u ime Ministarstva kulture pozdravila Eva Brunović i ujedno Muzeju turizma čestitala peti rođendan. Čestitkama se u ime Grada Opatije, pridružio Ernie  Gigante Dešković, zamjenik gradonačelnika pohvalivši „novi štih“ muzeja.
 
U slaganju izložbenog „kufera punog svega“ pomogle su, saznajemo, kustosice Mirjana Kos Nalis, Nataša Babić i Maša Seršić, svaka za jedno od tri povijesna razdoblja. Na trećoj postaji moglo se uživati u instalaciji Stanislava Habjana koja je pod nazivom „Jet set“ postavljena u prostoriji koja će od sada, kako je pojašnjeno na otvorenju, biti namijenjena isključivo za gosta – umjetnika i njegov umjetnički komentar neke teme vezane za turizam. O instalaciji koju je sam autor pojasnio kao priču  o tome kako cijeli život zapravo putovanje dok je Jerica Ziherl,autorica predgovora kataloga koji prati instalaciju obrazložila kako ovaj umjetnički izričaj zapravo zapravo progovara o vječnoj višeslojnosti odnosa oca i sina. Četvrta „postaja“ bila je prizemlje vile Angioline gdje je održan prigodan (rođendanski) domjenak  uz primjerenu glazbenu pratnju.
 
DOLORES JURETIĆ
 
NOVI LIST, 15.11.2012.