Europska kultura postaje međunarodna

Kreativna dobra čine 4.3 % vanjskog izvoza EU. Tema zadnjeg izvješća stručne skupine Otvorene metode koordinacije (OMC) koju čine predstavnici država članica EU strategije su potpore izvozu i internacionalizaciji kulturnog i kreativnog sektora. U izvješću stoji kako je izvoz kulturnih dobara jedan od ključnih elementa razvoja kreativnog sustava.
 
Izvješće je rezultat rada skupine stručnjaka iz 28 zemalja članica EU unutar Otvorene metode koordinacije. Izvješće ističe veliki potencijal internacionalizacije unutar kulturnog i kreativnog sektora te uspješne mjere potpore koje su provedene diljem Europe.
 
Analiziralo se 33 primjera dobre prakse u zemljama članicama, od strategija potpore izvozu kulturnog i kreativnog sektora, potpore općem poslovnom razvoju s fokusom na kulturni i kreativni sektor do potpore usmjerene mrežama i klasterima. Izvješće također dotiče pitanje potpore međunarodnoj promociji; potpore mjerama na europskoj razini; potpore izložbama, festivalima, sajmovima, trgovinskim mjerama i svim drugim događajima i aktivnostima vezanim za izvoz; kao i potpore međuregionalnoj suradnji.
Uz primjere iz zemalja članica EU, izvješće prikazuje i primjere dobre prakse iz drugih zemalja kao što su Kanada ili Japan.
 
Izvješće – hrvatska verzija 
 
Više