Sve(i)mir u Đelekovcu (Korpivničko – križevačka županija) 24. studenog 2017. godine


Sve(i)mir u Đelekovcu (Korpivničko – križevačka županija) 24. studenog 2017. godine

Radionica Sve(i)mir, trosatno umjetničko putovanje kroz astrofiziku, pjesništvo i likovnu umjetnosti, održana je 24. studenog 2017. godine u Osnovnoj školi Mihovila Pavleka Miškina u Đelekovcu.  Sudjelovao je 41 učenik od 10 do 14 godina te ravnateljica Sonja Vuljak, knjižničarka Dijana Pleadin, učiteljica matematike i fizike  Lidija Raičković, učiteljica hrvatskog jezika Vanja Raletić, učiteljica engleskog jezika Sabina Matiša, učitelj tehničke kulture i informatike Miljenko Vuković i učiteljica prirode Marina Salajec.

Radionica je bila podijeljena u dva dijela (literarni i likovni), a učenici su bili organizirani u grupe po 5 učenika. U prvom dijelu radionice održano je kreativno pisanje haiku poezije na temu svemira, čemu je prethodilo popularno-znanstveno predavanje „Tajne svemira“, tijekom kojeg su učenici bili teorijski upoznati s tajnama svemira: zvijezdama, planetima, zviježđima i dr. Goran Gatalica je osmislio dinamičnu i kreativnu prezentaciju, povezujući tajne svemira, fizike i kemije sa svakodnevnim životom, kako bi razumijevanje kompleksne teme učenicima bilo zanimljivo i inspirativno.
Nakon poezije učenike su u svijet likovnog jezika uvele Nina Iris Bešlić i Ivana Kutuzović. Prezentirani su radovi Nine Iris Bešlić (kozmološki svjetovi), te su učenici mogli neposredno doživjeti izvedbu likovnog rada na temu svemir. Nakon teorijskog dijela upoznavanja sa svemirom, kroz fiziku i pjesništvo, pisanje haiku svemirske poezije, te neposrednog doživljaja umjetničkog djela, učenici su se upoznali s kratkom povijesti likovnog prikaza svemira na slikama i sa suvremenim umjetnicima koji u svom radu koristili svemir i njegove pojave. Učenicima je bilo jako zanimljivo vidjeti koji se sve materijali mogu koristiti u izradi suvremenog umjetničkog djela, što sve predstavlja suvremeni likovni izraz kroz praktični rad, koje se sve tehnologije koriste i kako se kombiniraju različite znanstvene discipline u izradi finalnog umjetničkog djela.

Poslije poticajnog razgovora i prezentacije učenici su se upoznali s materijalima koje će koristiti u svom radu na radionici i bio im je pojašnjen zadatak. On se sastojao od konstrukcije umjetničke instalacije, postavljanja osvjetljenja unutar umjetničke instalacije, te vizualnog oblikovanja prozirnih ploha. Od učenika se zahtijevala spretnost u radu, kreativnost, domišljatost i interes za nadogradnju znanja. Tijekom same izvedbe likovnoga rada učenici su se kretali unutar dvodimenzionalne i trodimenzionalne stvarnosti umjetničkog djela.