Izvedba izložbe ART-ACT-BOX u Bedekovčini (Krapinsko-zagorska županija) 24. studenoga 2017.


Izvedba izložbe ART-ACT-BOX u Bedekovčini (Krapinsko-zagorska županija) 24. studenoga 2017.

Udruga Multidisciplinarni autorski projekti i akcije – MAPA u Srednjoj školi Bedekovčina realizirala je program pod nazivom „Izvedba izložbe: ART-ACT-BOX“. Riječ je o projektu koji kao jezgru ima izvedbu od 40 minuta, a u kojoj je suvremena plesna umjetnica u suradnji s 24 učenika 1. i 3.  razreda srednje škole, uz prisustvo knjižničara, Željka Kemeca i profesora geografije Ivana Pogačića predstavila metode i materijale koje su umjetnici koristili tijekom 60-tih i 70-tih godina kao dio aktiviranja zajednice i publike te kritike društveno-političkog sustava. Izvedbi se pridružila i profesorica Lovorka Lučić. ART-ACT-BOX je objekt koji sadrži lako rasklopive rekvizite za izvedbu izložbe. Sadržaj je sastavljen na osnovu metoda i materijala koje su umjetnici koristili kao dio institucionalne kritike, aktiviranja zajednice ili publike te kritike društveno-političkog sustava tijekom 60-tih i 70-tih. Umjetnički radovi iz kojih su metode i materijali izvedeni, odabrani su iz zbirki i arhiva četiri muzeja koji su sudjelovali u projektu (Muzeja suvremene umjetnosti iz Zagreba, Fondacije Antoni Tapies iz Barcelone, Koruške galerije likovnih umjetnosti iz Sloven Gradeca i Muzeja suvremene umjetnosti Vojvodine iz Novog Sada). Izvođačica, suvremena plesna umjetnica Ana Kreitmeyer, koristeći ART-ACT-BOX objekt pokretima i riječima (dijalozima, čitanjima, izjavama, snimljenim materijalima) zajedno s učenicima i učenicama „izvodila je izložbu“. Objekt je time postao ujedno i rekvizit izvedbe. Izvedba i dijelovi kutije osmišljeni su na osnovu odabranih umjetničkih procesa sljedećih umjetnika/ca i umjetničkih grupa: grupa TOK, Grupa šestorice autora, Pino Poggi, grupa KÔD, grupa Bosch+Bosch, Art & Language i Lygia Clark.

Ostvaren je inicijalni cilj projekta, a to je da se učenicima približi navedena umjetnička praksu i predstave kreativni alati za stvaranja i komuniciranja kritičkog sadržaja, prezentirajući umjetničke metode (npr. prijedlozi za akcije u javnim prostorima, izložbe-akcije, teorijske instalacije, arte utile, direktni rad, performansi, manifesti, geste tijelom i sl.) i jednostavne umjetničke materijale (ogledalo, selotejp, trake u boji, olovka, flomaster, baterijska lampa, kocke od kartona, razglednice i sl.) kroz interaktivnu izvedbu. Plesna umjetnica prema prethodno razrađenoj koreografiji, uzimajući elemente iz kutije sklapala je dijelove izložbe, svojim gestama izvodeći dio umjetničkih radova pritom uključujući publiku kao žive dijelove koreografije. Izvedba je trajala 45 minuta.

Učenici su uoči izvedbe imali petnaestominutni razgovor s producenticom projekta Martinom Kontošć, koja je također i povjesničarka umjetnosti te kustosica. Tijekom tog razgovora uvelo ih se u izvedbu i prakse koje se izvedbom komuniciraju. Time je izbjegnuta početna zbunjenost i nelagoda koja je moguća uslijed susreta s nepoznatim plesnim i umjetničkim metodama i elementima. Učenici su reagirali zainteresirano, od samog početka suvereno sudjelujući u procesu izvedbe izložbe. Svi su spremno sudjelovali u interaktivnim segmentima izvedbe stvarajući pozitivnu atmosferu komunikacije s plesačicom i međusobno. Nakon izvedbe održan je desetominutni razgovor u kojem su učenici imali priliku pročitati detaljne opise radova iz kojih je proistekao ART-ACT-BOX. Razgovaralo se o metodama umjetničkog izražavanja s kojima su otprije upoznati u odnosu na one koje su im bile novost te su ih ovom prilikom upoznali. Pozvalo ih se na izražavanje stava o viđenom, kao i na potrebu da se kritičko razmišljanje usmjeri ne samo na umjetničke i kulturne prakse kojima svjede već i na društvenu svakodnevicu.