Tri praščića u Dugom Selu (21. svibnja 2018. godine)
Ansambl GKL Rijeka stigao je u Osnovnu školu Ivana Benkovića u Dugom Selu 21. svibnja 2018. godine, a dobrodošlicu im je zaželio ravnatelj Branko Goleš. Na radionici je sudjelovalo 39 učenika 2. razreda. Tijekom realizacije program sudjelovale su knjižničarka Gabrijela Golubić te učiteljice Željka Kušen, Marija Turk Sakač, Sofija Štefanek i Sonja Nekić.
Program je započeo izvedbom kratke predstave nakon koje je uslijedila radionica. Sadržaj predstave odnosi se na proces nastajanja lutkarske predstave. Učenici su se kroz likove inspicijenta, redatelja, tehnologa lutke i glumaca - lutkara upoznala s osnovnom kazališnom problematikom i kazališnim i lutkarskim pojmovima te s nekoliko glavnih tehnika lutaka - marionetom, bunrakom, javajkom i ginjolom. Svaka lutka kroz malu audiciju za predstavu „Tri praščića“ ispričala je o sebi ono najvažnije tj. kako funkcionira i kako ju se animira. Predstava završava s pozivom učenicima na sudjelovanje u radionici tj. pripremi i izvedbi predstave „Tri praščića“.
Radionica je osmišljena tako da su nakon predstave, koja je zapravo na neki način bila uvod u radionicu, djeca koja su dotad bila gledatelji postali sudionici tj. stvaratelji predstave. Djeca su podijeljena u nekoliko radnih skupina ovisno o interesu, a svaka skupina je dobila određeni umjetnički i kreativni zadatak – organiziran je tim za izradu lutaka i scenografije, tim za glumu i animaciju te tim koji je izrađivao plakat. Djeca su izrađivala plošne lutke, prema unaprijed pripremljenom predlošku, a korišteni su različiti materijali (boja, špaga, škare, ljepilo, tkanina...), vježbala se animacija te kratak tekst za izvođenje. Prema zadacima scenskog zbivanja izrađene su skice i prijedlozi za scenografiju za odabranu scenu. Završeni plakat postavljen je u predvorju škole, a nakon završene radionice učenici koji su vježbali tekst, animaciju i glumu koristeći scenografiju i lutke koje je izradio drugi tim, izvode predstavu.
Program je započeo izvedbom kratke predstave nakon koje je uslijedila radionica. Sadržaj predstave odnosi se na proces nastajanja lutkarske predstave. Učenici su se kroz likove inspicijenta, redatelja, tehnologa lutke i glumaca - lutkara upoznala s osnovnom kazališnom problematikom i kazališnim i lutkarskim pojmovima te s nekoliko glavnih tehnika lutaka - marionetom, bunrakom, javajkom i ginjolom. Svaka lutka kroz malu audiciju za predstavu „Tri praščića“ ispričala je o sebi ono najvažnije tj. kako funkcionira i kako ju se animira. Predstava završava s pozivom učenicima na sudjelovanje u radionici tj. pripremi i izvedbi predstave „Tri praščića“.
Radionica je osmišljena tako da su nakon predstave, koja je zapravo na neki način bila uvod u radionicu, djeca koja su dotad bila gledatelji postali sudionici tj. stvaratelji predstave. Djeca su podijeljena u nekoliko radnih skupina ovisno o interesu, a svaka skupina je dobila određeni umjetnički i kreativni zadatak – organiziran je tim za izradu lutaka i scenografije, tim za glumu i animaciju te tim koji je izrađivao plakat. Djeca su izrađivala plošne lutke, prema unaprijed pripremljenom predlošku, a korišteni su različiti materijali (boja, špaga, škare, ljepilo, tkanina...), vježbala se animacija te kratak tekst za izvođenje. Prema zadacima scenskog zbivanja izrađene su skice i prijedlozi za scenografiju za odabranu scenu. Završeni plakat postavljen je u predvorju škole, a nakon završene radionice učenici koji su vježbali tekst, animaciju i glumu koristeći scenografiju i lutke koje je izradio drugi tim, izvode predstavu.