Igraj s Kniferom u Trnavi (16. svibnja 2018. godine)
Na radionici u Osnovnoj školi J. J. Strossmayera u Trnavi, održanoj 16. svibnja 2018. godine, sudjelovalo je 21 učenik, učitelj likovne kulture i pedagoginja, a vodili su je Lana Skender i Dajana Karas.
Radionica Igraj s Kniferom! pokrenuta je radi upoznavanja učenika s umjetničkim radom istaknutog osječkog slikara Julija Knifera. Namjera je približiti suvremene umjetničke procese i koncepte osnovnoškolskim učenicima kroz iskustvo kreativnog rada na temelju već postojećih Kniferovih umjetničkih djela. Sve aktivnosti organizirane su oko različitih oblika igara, kojima se do spoznaje dolazi spontano, i didaktičkih materijala koje su izradili studenti Umjetničke akademije u Osijeku.
Učenici se u rad Julija Knifera uvode kratkim animiranim filmom, nakon čega razgovaraju o tome što su uočili i zapisali na papiriće (boje, ne-boje, zvuk, sredstvo crtanja i sl.). Posebno zadovoljstvo kreativnog rada učenici su iskusili u dijelu radionice u kojoj prolaze Kniferovu metodologiju crtanja posebnim grafitnim olovkama (protokolarna monotonija).
Nakon protokolarne monotonije, uslijedile su razne igre. Učenici su bili podijeljeni u grupe. Jedna od igara bila je memori, svima poznata pravila, kao i cilj igre. Na karticama nalazili su se autoportreti Julija Knifera koje je radio svaki dan. Nakon kratkog upoznavanja s autopotretima, učenicu su krenuli igrati. Jedan dio učenika slagao je meandar u prostoru - razmišljanje izvan granice slike, dok su drugi igrali računalnu igru Julije Knifer u tri nivoa. Učenici su igrali u paru, dok su drugi dvoje navijali. Svaka grupa prošla je sve aktivnosti/igre. Najveće oduševljenje učenika bila je upravo računalna igra Julije Knifer.
Posebno zadovoljstvo i veseli ugođaj pokazali su u igri koja se temelji na analogiji između slike i glazbenog ritma, tijekom kojih su morali svirati Kniferove slike/meandre na bubnjevima. Ovdje su učenici ponovno bili u podijeljeni u grupe, svaka grupa imala je svog predstavnika koji je u konačnici i odsvirao meandar.
Radionica je ukazala na uspješnost neformalnog oblika učenja u obliku radioničke nastave te su učenici izrazili veliko zadovoljstvo i poželjeli ponovit radionicu.




Radionica Igraj s Kniferom! pokrenuta je radi upoznavanja učenika s umjetničkim radom istaknutog osječkog slikara Julija Knifera. Namjera je približiti suvremene umjetničke procese i koncepte osnovnoškolskim učenicima kroz iskustvo kreativnog rada na temelju već postojećih Kniferovih umjetničkih djela. Sve aktivnosti organizirane su oko različitih oblika igara, kojima se do spoznaje dolazi spontano, i didaktičkih materijala koje su izradili studenti Umjetničke akademije u Osijeku.
Učenici se u rad Julija Knifera uvode kratkim animiranim filmom, nakon čega razgovaraju o tome što su uočili i zapisali na papiriće (boje, ne-boje, zvuk, sredstvo crtanja i sl.). Posebno zadovoljstvo kreativnog rada učenici su iskusili u dijelu radionice u kojoj prolaze Kniferovu metodologiju crtanja posebnim grafitnim olovkama (protokolarna monotonija).
Nakon protokolarne monotonije, uslijedile su razne igre. Učenici su bili podijeljeni u grupe. Jedna od igara bila je memori, svima poznata pravila, kao i cilj igre. Na karticama nalazili su se autoportreti Julija Knifera koje je radio svaki dan. Nakon kratkog upoznavanja s autopotretima, učenicu su krenuli igrati. Jedan dio učenika slagao je meandar u prostoru - razmišljanje izvan granice slike, dok su drugi igrali računalnu igru Julije Knifer u tri nivoa. Učenici su igrali u paru, dok su drugi dvoje navijali. Svaka grupa prošla je sve aktivnosti/igre. Najveće oduševljenje učenika bila je upravo računalna igra Julije Knifer.
Posebno zadovoljstvo i veseli ugođaj pokazali su u igri koja se temelji na analogiji između slike i glazbenog ritma, tijekom kojih su morali svirati Kniferove slike/meandre na bubnjevima. Ovdje su učenici ponovno bili u podijeljeni u grupe, svaka grupa imala je svog predstavnika koji je u konačnici i odsvirao meandar.
Radionica je ukazala na uspješnost neformalnog oblika učenja u obliku radioničke nastave te su učenici izrazili veliko zadovoljstvo i poželjeli ponovit radionicu.



