Upoznavanje svemira u Kalinovcu (12. lipnja 2018.)
Program radionice „Sve(i)mir” održao se u Kalinovcu 12. lipnja 2018. godine u Osnovnoj školi Ivan Lacković Croate. Voditelji radionice bili su akademska slikarica Ivana Kutuzović i akademska slikarica Nina Bešlić, te pjesnik i fizičar Goran Gatalica.
Na radionici su sudjelovali učenici od petog do osmog razreda (21 učenik), pedagoginja Katarina Švarbić, knjižničar Igor Radmilović i Mirjana Bazijanec, ravnateljica. Radionica je trajala četiri sata.
Radionica je bila podijeljena u nekoliko segmenata kako bi učenici mogli s punom koncentracijom napraviti određeni dio zadatka. U prvom su dijelu radionice slušali o tajnama svemira (astronomija i astrofizika) i haiku poeziji. Imali su zadatak napisati svoju haiku pjesmu na temu svemira. Drugi i treći dio radionice bio je podijeljen na trodimenzionalno i dvodimenzionalno likovno oblikovanje instalacije. Prije praktičnog likovnog dijela učenici su kratko bili upoznati s temama svemira u likovnoj umjetnosti i suvremenom likovnom izričaju. Imali su priliku vidjeti kako je umjetnik Kandinski kreirao svoje slike i crteže svemira koristeći se pojednostavljenim geometrijskim likovima. Zadatak je bio inspirirati se svemirskim pojavama i koristiti pojmove iz svemirskog haikua kojeg su pisali u prvom dijelu radionice.
Tijekom same izvedbe likovnoga rada učenici su se kretali unutar dvodimenzionalne i trodimenzionalne stvarnosti umjetničkog djela te pretvaranja riječi i pojmova u slike. Naučili su kako promišljati na temu svemira kroz kombiniranje znanja različitih disciplina i kako ih onda spojiti u jedinstveno likovno djelo. Učenici su uspješno povezali likovni jezik, fiziku, pjesništvo, povijest, geometriju i tehničku kulturu.
Motiv radionice bila je svemirska maglica, po uzoru na poemu „Zatomljena rasula“ iz zbirke pjesama Kozmolom. Školska umjetnička instalacija sastojala se od konstrukcije prozirnih pleksiglasa koja se slagala poput lego kockica što je učenicima ostavljalo veliki prostor za prostornu manipulaciju plošnih elemenata, kolaža od prozirnih folija koje su tvorile različite kompozicije po uzoru na umjetnika Vasilija Kandinskog, sistema rasvjete sačinjene od led lampica koji su učenici sami spajali i postavljali u prostor nakon što je objekt/instalacija bila napravljena. Zadnji segment radionice bio je spajanje struje tj. led lampica na postavljenu instalaciju.
Na kraju su učenici formirali jedinstven likovni rad pod nazivom „Zatomljena rasula“.
Na radionici su sudjelovali učenici od petog do osmog razreda (21 učenik), pedagoginja Katarina Švarbić, knjižničar Igor Radmilović i Mirjana Bazijanec, ravnateljica. Radionica je trajala četiri sata.
Radionica je bila podijeljena u nekoliko segmenata kako bi učenici mogli s punom koncentracijom napraviti određeni dio zadatka. U prvom su dijelu radionice slušali o tajnama svemira (astronomija i astrofizika) i haiku poeziji. Imali su zadatak napisati svoju haiku pjesmu na temu svemira. Drugi i treći dio radionice bio je podijeljen na trodimenzionalno i dvodimenzionalno likovno oblikovanje instalacije. Prije praktičnog likovnog dijela učenici su kratko bili upoznati s temama svemira u likovnoj umjetnosti i suvremenom likovnom izričaju. Imali su priliku vidjeti kako je umjetnik Kandinski kreirao svoje slike i crteže svemira koristeći se pojednostavljenim geometrijskim likovima. Zadatak je bio inspirirati se svemirskim pojavama i koristiti pojmove iz svemirskog haikua kojeg su pisali u prvom dijelu radionice.
Tijekom same izvedbe likovnoga rada učenici su se kretali unutar dvodimenzionalne i trodimenzionalne stvarnosti umjetničkog djela te pretvaranja riječi i pojmova u slike. Naučili su kako promišljati na temu svemira kroz kombiniranje znanja različitih disciplina i kako ih onda spojiti u jedinstveno likovno djelo. Učenici su uspješno povezali likovni jezik, fiziku, pjesništvo, povijest, geometriju i tehničku kulturu.
Motiv radionice bila je svemirska maglica, po uzoru na poemu „Zatomljena rasula“ iz zbirke pjesama Kozmolom. Školska umjetnička instalacija sastojala se od konstrukcije prozirnih pleksiglasa koja se slagala poput lego kockica što je učenicima ostavljalo veliki prostor za prostornu manipulaciju plošnih elemenata, kolaža od prozirnih folija koje su tvorile različite kompozicije po uzoru na umjetnika Vasilija Kandinskog, sistema rasvjete sačinjene od led lampica koji su učenici sami spajali i postavljali u prostor nakon što je objekt/instalacija bila napravljena. Zadnji segment radionice bio je spajanje struje tj. led lampica na postavljenu instalaciju.
Na kraju su učenici formirali jedinstven likovni rad pod nazivom „Zatomljena rasula“.