„Svijet u mojim bojama - učenje o djelu suvremenog umjetnika Dimitrija Bašičevića Mangelosa“ u Starom Gradu (30. svibnja 2018. godine)
Radionica „Svijet u mojim bojama - učenje o djelu suvremenog umjetnika Dimitrija Bašičevića Mangelosa“ održana je 30. svibnja 2018. godine u Područnoj školi Vrbanj i Dol, u Starom Gradu na Hvaru. Na radionici je sudjelovalo 28 učenika od 1. do 4. razreda te 4 odgojno-obrazovna djelatnika, Anita Blašković, Fani Plančić, Ivana Arbunić i Pavla Jurić.
Na početku radionice učenike i nastavnike pozdravile su predstavnice Udruge ECHO. Nakon uvodnog govora, sudionicima se predstavila voditeljica radionice, gospođa Ivana Kostić.
Kroz radionicu se voditeljica fokusirala na proučavanje i primjenu tehnika i vještina hrvatskog umjetnika Dimitrija Bašičevića Mangelosa te poticanje razvijanja svijesti učenika o očuvanju kulturne baštine Republike Hrvatske. Kroz radionicu „Svijet u mojim bojama”, nastavnici i učenici educiraju se o suvremenoj umjetničkoj praksi, mogućnostima stvaranja vizualnog djela, istraživačkim tehnikama te postupcima i fazama u produkciji vizualnog djela/materijala u skladu sa suvremenim umjetničkim tehnikama. Usvajanjem novostečenog znanja, nastavnici će moći znanja i dalje prenositi na nove generacije učenika koje nisu sudjelovale u radionicama, dok će učenici moći prenositi svoja nova znanja i iskustva prijateljima i ostalim učenicima.
Voditeljica je s učenicima razgovarala o umjetnosti, slikarstvu te o globusima, zašto ih koristimo i čemu služe. Paralelno im je prikazala primjer Mangelosovog globusa. Učenici su zajedno s voditeljicom analizirali razlike i sličnosti između običnog školskog i Mangelosovog globusa. Voditeljica im je nakon toga ukratko predstavila umjetnika Mangelosa koji je bojao globuse u razne boje i pisao po njima slova, brojeve i razne poruke. Nakon što su zaključili koje su karakteristike i različitosti prikazanih primjera, razgovarali su o razlikama u primjeni – jedno je na satu zemljopisa radi snalaženja na kartama i učenja zemljopisa, a drugo je umjetnička sloboda. Na praktičnom dijelu radionice učenici su dobili zadatak da od radnih materijala sami kreiraju vlastiti globus, onako kako je radio Mangelos. Svi učenici su bili jako zainteresirani, te su pokazali kreativnost i originalnost prilikom izrade vlastitog globusa. Cilj ovog dijela radionice je bio poticanje i unaprjeđivanje samostalnosti, samopouzdanja, kreativnosti i estetskog razvoja učenika u skladu s njihovim sposobnostima i sklonostima.
Pored toga učenici su imali priliku prezentirati vlastite globuse, koji su nakon toga bili fotografirani. Zajedno s voditeljicom komentirali su novo kreirane globuse, razmjenjivali mišljenja i ideje.
Na početku radionice učenike i nastavnike pozdravile su predstavnice Udruge ECHO. Nakon uvodnog govora, sudionicima se predstavila voditeljica radionice, gospođa Ivana Kostić.
Kroz radionicu se voditeljica fokusirala na proučavanje i primjenu tehnika i vještina hrvatskog umjetnika Dimitrija Bašičevića Mangelosa te poticanje razvijanja svijesti učenika o očuvanju kulturne baštine Republike Hrvatske. Kroz radionicu „Svijet u mojim bojama”, nastavnici i učenici educiraju se o suvremenoj umjetničkoj praksi, mogućnostima stvaranja vizualnog djela, istraživačkim tehnikama te postupcima i fazama u produkciji vizualnog djela/materijala u skladu sa suvremenim umjetničkim tehnikama. Usvajanjem novostečenog znanja, nastavnici će moći znanja i dalje prenositi na nove generacije učenika koje nisu sudjelovale u radionicama, dok će učenici moći prenositi svoja nova znanja i iskustva prijateljima i ostalim učenicima.
Voditeljica je s učenicima razgovarala o umjetnosti, slikarstvu te o globusima, zašto ih koristimo i čemu služe. Paralelno im je prikazala primjer Mangelosovog globusa. Učenici su zajedno s voditeljicom analizirali razlike i sličnosti između običnog školskog i Mangelosovog globusa. Voditeljica im je nakon toga ukratko predstavila umjetnika Mangelosa koji je bojao globuse u razne boje i pisao po njima slova, brojeve i razne poruke. Nakon što su zaključili koje su karakteristike i različitosti prikazanih primjera, razgovarali su o razlikama u primjeni – jedno je na satu zemljopisa radi snalaženja na kartama i učenja zemljopisa, a drugo je umjetnička sloboda. Na praktičnom dijelu radionice učenici su dobili zadatak da od radnih materijala sami kreiraju vlastiti globus, onako kako je radio Mangelos. Svi učenici su bili jako zainteresirani, te su pokazali kreativnost i originalnost prilikom izrade vlastitog globusa. Cilj ovog dijela radionice je bio poticanje i unaprjeđivanje samostalnosti, samopouzdanja, kreativnosti i estetskog razvoja učenika u skladu s njihovim sposobnostima i sklonostima.
Pored toga učenici su imali priliku prezentirati vlastite globuse, koji su nakon toga bili fotografirani. Zajedno s voditeljicom komentirali su novo kreirane globuse, razmjenjivali mišljenja i ideje.