Kazalište lutaka u Pokupskom (23. svibnja 2018. godine)
Ansambl GKL Rijeka održao je umjetničko – edukativni projekt LUTKOFOR 23. svibnja 2018. u Područnoj školi Hotnja u Pokupskom. Radionici je prisustvovao 21 učenik 1. razreda i 23 učenika 3. razreda te su bile prisutne knjižničarka Tihana Strmo i učiteljice Smiljana Levar, Željka Čajić i Nevenka Crnolatec.
Sadržaj predstave prati proces nastajanja lutkarske predstave. Učenici su se kroz likove inspicijenta, redatelja, tehnologa lutke i glumaca - lutkara upoznala s osnovnom kazališnom problematikom i kazališnim i lutkarskim pojmovima te s nekoliko glavnih tehnika lutaka - marionetom, bunraku, javajkom i ginjolom. Svaka lutka kroz malu audiciju za predstavu „Tri praščića“ ispričala je o sebi ono najvažnije tj. kako funkcionira i kako ju se animira. Predstava završava s pozivom učenicima na sudjelovanje u radionici tj. pripremi i izvedbi predstave „Tri praščića“.
Radionica je osmišljena tako da su nakon predstave, koja je zapravo na neki način bila uvod u radionicu, učenici koji su dotad bila gledatelji postali sudionici tj. stvaratelji predstave. Učenici su podijeljena u nekoliko radnih skupina ovisno o interesu i dobi, a svaka skupina je dobila određeni umjetnički i kreativni zadatak – organiziran je tim za izradu lutaka i scenografije, tim za glumu i animaciju te tim koji je izrađivao plakat. Izrađivali su plošne lutke, prema unaprijed pripremljenom predlošku, a korišteni su različiti materijali (boja, špaga, škare, ljepilo, tkanina...), vježbala se animacija te kratak tekst za izvođenje. Prema zadacima scenskog zbivanja izrađene su skice i prijedlozi za scenografiju za odabranu scenu. Završeni plakat postavljen je u predvorju škole, a nakon završene radionice učenici koji su vježbali tekst, animaciju i glumu koristeći scenografiju i lutke koje je izradio drugi tim, izvode predstavu.
Sadržaj predstave prati proces nastajanja lutkarske predstave. Učenici su se kroz likove inspicijenta, redatelja, tehnologa lutke i glumaca - lutkara upoznala s osnovnom kazališnom problematikom i kazališnim i lutkarskim pojmovima te s nekoliko glavnih tehnika lutaka - marionetom, bunraku, javajkom i ginjolom. Svaka lutka kroz malu audiciju za predstavu „Tri praščića“ ispričala je o sebi ono najvažnije tj. kako funkcionira i kako ju se animira. Predstava završava s pozivom učenicima na sudjelovanje u radionici tj. pripremi i izvedbi predstave „Tri praščića“.
Radionica je osmišljena tako da su nakon predstave, koja je zapravo na neki način bila uvod u radionicu, učenici koji su dotad bila gledatelji postali sudionici tj. stvaratelji predstave. Učenici su podijeljena u nekoliko radnih skupina ovisno o interesu i dobi, a svaka skupina je dobila određeni umjetnički i kreativni zadatak – organiziran je tim za izradu lutaka i scenografije, tim za glumu i animaciju te tim koji je izrađivao plakat. Izrađivali su plošne lutke, prema unaprijed pripremljenom predlošku, a korišteni su različiti materijali (boja, špaga, škare, ljepilo, tkanina...), vježbala se animacija te kratak tekst za izvođenje. Prema zadacima scenskog zbivanja izrađene su skice i prijedlozi za scenografiju za odabranu scenu. Završeni plakat postavljen je u predvorju škole, a nakon završene radionice učenici koji su vježbali tekst, animaciju i glumu koristeći scenografiju i lutke koje je izradio drugi tim, izvode predstavu.