Haiku o svemiru u Sarvašu (4. lipnja 2018.)
Program radionice „Sve(i)mir” održao se u Područnoj školi Sarvaš 4. lipnja 2018. godine. Voditelji su bili akademske slikarice Ivana Kutuzović i Nina Bešlić, te pjesnik i fizičar Goran Gatalica. Na radionici je sudjelovao dvadeset i jedan učenik (od 5-8 razreda) te dvije učiteljice Zvjezdana Sikra-Golemac i Danijela Popadić. Radionica je trajala 4 sata.
Učenici su trebali pokazati spretnost u radu, kreativnost, domišljatost i interes za nadogradnju znanja. Tijekom same izvedbe likovnoga rada učenici su se kretali unutar dvodimenzionalne i trodimenzionalne stvarnosti umjetničkog djela, kao i pretvaranja riječi i pojmova u slike. Naučili su kako promišljati na temu Svemira kroz kombiniranje znanja različitih disciplina i kako ih onda spojiti u jedinstveno likovno djelo. Učenici su uspješno povezali likovni jezik, fiziku, pjesništvo, povijest, geometriju i tehničku kulturu.
Motiv radionice bila su tijela u svemiru, po uzoru na poemu „Horizont događaja“ iz zbirke pjesama Kozmolom. Školska umjetnička instalacija sastojala se od više geometrijskih objekata odnosno Platonovih tijela (ikosaedara), zatim okulara (kaleidoskopa) koji su bili postavljeni na geometrijska tijela, trodimenzionalnih crteža složeni unutar tijela i sistem rasvjete koji se protezao kroz učeničku umjetničku instalaciju.
Radionica je bila podijeljena u nekoliko segmenata kako bi učenici mogli s punom koncentracijom napraviti određeni dio zadatka. Tako su u prvom dijelu radionice slušali o tajnama svemira (astronomija i astrofizika) i haiku poeziji. Imali su zadatak napisati svoju haiku pjesmu na temu svemira. Drugi i treći dio radionice bio je podijeljen na trodimenzionalno i dvodimenzionalno likovno oblikovanje instalacije. Prije praktičnog likovnog dijela učenici su kratko bili upoznati s temama svemira u likovnoj umjetnosti i suvremenom likovnom izričaju. Učenici su prvo oblikovali svoja svemirska tijela i oblijepili ih srebrenom folijom. Unutar svojih tijela na različitim folijama nacrtali su svemirske pojave inspirirajući se predavanjem o svemiru i haiku svemirskom poezijom koju su imali prilike raditi u prvom dijelu radionice. Kasnije su konstruirali sistem kaleidoskopa na svoja tijela. Zadnji segment radionice bio je spajanje struje tj. lampica koje bi osvjetljavale njihova tijela.
Na kraju su učenici formirali jedinstven likovni rad pod nazivom „Horizont događaja“.
Učenici su trebali pokazati spretnost u radu, kreativnost, domišljatost i interes za nadogradnju znanja. Tijekom same izvedbe likovnoga rada učenici su se kretali unutar dvodimenzionalne i trodimenzionalne stvarnosti umjetničkog djela, kao i pretvaranja riječi i pojmova u slike. Naučili su kako promišljati na temu Svemira kroz kombiniranje znanja različitih disciplina i kako ih onda spojiti u jedinstveno likovno djelo. Učenici su uspješno povezali likovni jezik, fiziku, pjesništvo, povijest, geometriju i tehničku kulturu.
Motiv radionice bila su tijela u svemiru, po uzoru na poemu „Horizont događaja“ iz zbirke pjesama Kozmolom. Školska umjetnička instalacija sastojala se od više geometrijskih objekata odnosno Platonovih tijela (ikosaedara), zatim okulara (kaleidoskopa) koji su bili postavljeni na geometrijska tijela, trodimenzionalnih crteža složeni unutar tijela i sistem rasvjete koji se protezao kroz učeničku umjetničku instalaciju.
Radionica je bila podijeljena u nekoliko segmenata kako bi učenici mogli s punom koncentracijom napraviti određeni dio zadatka. Tako su u prvom dijelu radionice slušali o tajnama svemira (astronomija i astrofizika) i haiku poeziji. Imali su zadatak napisati svoju haiku pjesmu na temu svemira. Drugi i treći dio radionice bio je podijeljen na trodimenzionalno i dvodimenzionalno likovno oblikovanje instalacije. Prije praktičnog likovnog dijela učenici su kratko bili upoznati s temama svemira u likovnoj umjetnosti i suvremenom likovnom izričaju. Učenici su prvo oblikovali svoja svemirska tijela i oblijepili ih srebrenom folijom. Unutar svojih tijela na različitim folijama nacrtali su svemirske pojave inspirirajući se predavanjem o svemiru i haiku svemirskom poezijom koju su imali prilike raditi u prvom dijelu radionice. Kasnije su konstruirali sistem kaleidoskopa na svoja tijela. Zadnji segment radionice bio je spajanje struje tj. lampica koje bi osvjetljavale njihova tijela.
Na kraju su učenici formirali jedinstven likovni rad pod nazivom „Horizont događaja“.