Zavičajni totemi u Dardi (5. studenoga 2015.)
Ruksak (pun) kulture posjetio je Osječko–baranjsku županiju u Dardi s programom Zavičajni totemi Umjetničke organizacije LOFT, a u realizaciji akademske lutkarice francuske škole Morane Dolenc i kazališne i likovne umjetnice multimedije Krune Tarle.
Zavičajni totemi program je koji se izvodi s djecom od 3. do 8. razreda osnovne škole, a provodi se u različitim hrvatskim regijama prilagođavajući se specifičnoj kulturnoj, geografskoj i povijesnoj autentičnosti.
Cilj programa je usporediti i izložiti sličnosti i razlike pojedinih zavičaja te u konačnici izložiti zavičajno bogatstvo i raznolikost. U sklopu programa djeca su izrađivala vlastite ili zajedničke Darđanske toteme. Sam naziv "totem" potječe iz indijanskih plemena što u prijevodu znači rod. Totem čini poveznica lutke i likovnog rada čija svrha može biti višenamjenska – izložbena ili izvedbena.
Zavičajni totemi ostaju trajni elementi dekoracije škole, a djeca se pri izradi totema koriste likovnim tehnikama koje objedinjuju oslikavanje i kiparske vještine. Zajednički rad na izradi totema potiče razvoj međusobne suradnje.
U radionici je napravljeno 16 Darđanskih totema koje je izrađivalo 23 djece 5. razreda.
Na programu je sudjelovala knjižničarka Nataša Mesić Muharemi, učiteljica Valerija Šerbedžić i ravnatelj Janoš Boni.
Zavičajni totemi program je koji se izvodi s djecom od 3. do 8. razreda osnovne škole, a provodi se u različitim hrvatskim regijama prilagođavajući se specifičnoj kulturnoj, geografskoj i povijesnoj autentičnosti.
Cilj programa je usporediti i izložiti sličnosti i razlike pojedinih zavičaja te u konačnici izložiti zavičajno bogatstvo i raznolikost. U sklopu programa djeca su izrađivala vlastite ili zajedničke Darđanske toteme. Sam naziv "totem" potječe iz indijanskih plemena što u prijevodu znači rod. Totem čini poveznica lutke i likovnog rada čija svrha može biti višenamjenska – izložbena ili izvedbena.
Zavičajni totemi ostaju trajni elementi dekoracije škole, a djeca se pri izradi totema koriste likovnim tehnikama koje objedinjuju oslikavanje i kiparske vještine. Zajednički rad na izradi totema potiče razvoj međusobne suradnje.
U radionici je napravljeno 16 Darđanskih totema koje je izrađivalo 23 djece 5. razreda.
Na programu je sudjelovala knjižničarka Nataša Mesić Muharemi, učiteljica Valerija Šerbedžić i ravnatelj Janoš Boni.