EU strategija kulturnog i kreativnog sektora
Europska komisija usvojila je jučer, 26. rujna, strategiju za otvaranje punog potencijala kulturnog i kreativnog sektora, kako bi se potaknuli poslovi i rast unutar Europske unije.
Kulturni i kreativni sektori, koji uključuju tvrtke i druge organizacije koje djeluju na području arhitekture, umjetničkog obrta, kulturne baštine, dizajna, festivala, filma i televizije, glazbe, izvedbenih i vizualnih umjetnosti, arhiva i knjižnica, nakladništva i radija, već obuhvaćaju između 3.3 % i 4.5 % EU BDP-a te zapošljavaju između 7 i 8 milijuna ljudi. No, oni se suočavaju s velikim izazovima koje su potaknuli digitalna promjena i globalizacija, kao i velika fragmentacija tržišta duž kulturnih i jezičnih linija. Pristup financijama ostaje glavni problem.
Nova strategija Europske komisije ima za cilj povećati kompetitivnost, eksportirati potencijal ovih sektora, te maksimizirati njihovo prelijevanje na druga područja kao što su informacijske i komunikacijske tehnologije i inovacije.
Komisija poziva na raznolike akcije kako bi se potaknuli pravi uvjeti za razvoj kulturnog i kreativnog sektora, uključujući sve čimbenike od lokalne i regionalne do nacionalne i europske razine. To se djelovanje usmjerava na razvoj vještina, pristupačnost financijama, promociju novih poslovnih modela, razvijanje publike, pristupačnost međunarodnim tržištima i poboljšanje veza s drugim sektorima.
Strategija, zacrtana u dokumentu pod nazivom 'Promocija kulturnih i kreativnih sektora za rast i poslove u EU', razmatra niz političkih inicijativa i promociju modernog nadzornog okruženja. Komisija također želi potaknuti jače partnerstvo između različitih politika, osobito kulture, obrazovanja, industrije, ekonomije, turizma, urbanog i regionalnog razvoja te prostornog planiranja. Ujedno, planira pokrenuti EU financiranje da poveća podršku za sektore, posebice kroz predloženi program Kreativna Europe 2014. – 2020., koji iznosi 1.8 milijarde €, te kroz fondove Kohezijske politike.
Više...
Kulturni i kreativni sektori, koji uključuju tvrtke i druge organizacije koje djeluju na području arhitekture, umjetničkog obrta, kulturne baštine, dizajna, festivala, filma i televizije, glazbe, izvedbenih i vizualnih umjetnosti, arhiva i knjižnica, nakladništva i radija, već obuhvaćaju između 3.3 % i 4.5 % EU BDP-a te zapošljavaju između 7 i 8 milijuna ljudi. No, oni se suočavaju s velikim izazovima koje su potaknuli digitalna promjena i globalizacija, kao i velika fragmentacija tržišta duž kulturnih i jezičnih linija. Pristup financijama ostaje glavni problem.
Nova strategija Europske komisije ima za cilj povećati kompetitivnost, eksportirati potencijal ovih sektora, te maksimizirati njihovo prelijevanje na druga područja kao što su informacijske i komunikacijske tehnologije i inovacije.
Komisija poziva na raznolike akcije kako bi se potaknuli pravi uvjeti za razvoj kulturnog i kreativnog sektora, uključujući sve čimbenike od lokalne i regionalne do nacionalne i europske razine. To se djelovanje usmjerava na razvoj vještina, pristupačnost financijama, promociju novih poslovnih modela, razvijanje publike, pristupačnost međunarodnim tržištima i poboljšanje veza s drugim sektorima.
Strategija, zacrtana u dokumentu pod nazivom 'Promocija kulturnih i kreativnih sektora za rast i poslove u EU', razmatra niz političkih inicijativa i promociju modernog nadzornog okruženja. Komisija također želi potaknuti jače partnerstvo između različitih politika, osobito kulture, obrazovanja, industrije, ekonomije, turizma, urbanog i regionalnog razvoja te prostornog planiranja. Ujedno, planira pokrenuti EU financiranje da poveća podršku za sektore, posebice kroz predloženi program Kreativna Europe 2014. – 2020., koji iznosi 1.8 milijarde €, te kroz fondove Kohezijske politike.
Više...