Glazbeni programi Ruksaka (punog) kulture u Kninu (24. studenoga 2015.)
Ruksak (pun) kulture u Knin je doveo dva glazbena programa u Srednju školu Lovre Montija.
Za učenike 3. i 4. razreda održana je radionica Branka Trajkova-Traka, profesionalnog glazbenika i bubnjara grupe Zabranjeno pušenje pod nazivom Izgradnja zajednice zvukom, tišinom, ritmom, a za učenike 1. i 2. razreda radionica Tomislava Golubana i Tomislava Novaka Usna harmonika i korijeni suvremene glazbe.
U prvom dijelu radionice Usna harmonika i korijeni suvremene glazbe Tomislav Goluban objasnio je društveni, povijesni i kulturni kontekst nastanka suvremene glazbe. Uz demonstraciju i sviranje usne harmonike teorijski je izložio pojam ritma i improvizacije, a kroz razvoj suvremene glazbe je proveo učenike u pratnji gitarista Tomislava Novaka.
Učenici su doznali i kako je nastao blues na američkom jugu, a glazbenik Tomislav Goluban proveo ih je kroz razvoj tog glazbenog oblika, od gospela i delta bluesa, kroz jazz glazbu sve do rock'n'rolla. Uz sviranje na usnoj harmonici definirao se pojam instrumenta usne harmonike, definirale su se glavne vrste usnih harmonika i gitara, koji su načini dobivanja tonova, kako je izgledala povijest nastanka i razvoja tehnike sviranja, koja je upotreba usne harmonike u grupnom muziciranju, upotreba pojačala, mikrofona i ostalih pomagala te sviranje učenicima poznatih tema. U završnom dijelu proveden je kratki kviz kroz koji su učenici provjerili novostečeno znanje.
U isto vrijeme započela je radionica Izgradnja zajednice ritmom i zvukom koju je vodio Branko Trajkov. Na početku programa Branko Trajkov objasnio je osnovne teorijske temelje izvedbenih aktivnosti. Radionica nije imala samo glazbeni predznak, već je koristila kao kreativni poticaj tjelesno-motoričke vježbe i vježbe koncentracije. Neke od ovih glazbenih i ritmičnih aktivnosti izvodile su se bez instrumenata, a neke su prilagođene Orff-ovom instrumentariju koji posjeduje većina hrvatskih škola. Cilj ovog programa je putem glazbenih obrazaca otvoriti i stimulirati nove kanale neverbalne komunikacije. Za vrijeme izvođenja radionice gradila se skladna i čvrsta zajednica temeljena na hijerarhiji zvuka i ritma, a Branko Trajkov je na radionici koristio vlastite instrumente (bubnjeve i udaraljke).
Na radionici Branka Trajkova sudjelovala su 42 učenika 3. i 4. razreda, a na radionici Tomislava Golubana i Tomislava Novaka 230 učenika te ravnatelj Mirko Antunović, knjižničarke Zdenka Gugo i Jasminka Vujević te profesori Jakša Bralić i Toni Cota.
Za učenike 3. i 4. razreda održana je radionica Branka Trajkova-Traka, profesionalnog glazbenika i bubnjara grupe Zabranjeno pušenje pod nazivom Izgradnja zajednice zvukom, tišinom, ritmom, a za učenike 1. i 2. razreda radionica Tomislava Golubana i Tomislava Novaka Usna harmonika i korijeni suvremene glazbe.
U prvom dijelu radionice Usna harmonika i korijeni suvremene glazbe Tomislav Goluban objasnio je društveni, povijesni i kulturni kontekst nastanka suvremene glazbe. Uz demonstraciju i sviranje usne harmonike teorijski je izložio pojam ritma i improvizacije, a kroz razvoj suvremene glazbe je proveo učenike u pratnji gitarista Tomislava Novaka.
Učenici su doznali i kako je nastao blues na američkom jugu, a glazbenik Tomislav Goluban proveo ih je kroz razvoj tog glazbenog oblika, od gospela i delta bluesa, kroz jazz glazbu sve do rock'n'rolla. Uz sviranje na usnoj harmonici definirao se pojam instrumenta usne harmonike, definirale su se glavne vrste usnih harmonika i gitara, koji su načini dobivanja tonova, kako je izgledala povijest nastanka i razvoja tehnike sviranja, koja je upotreba usne harmonike u grupnom muziciranju, upotreba pojačala, mikrofona i ostalih pomagala te sviranje učenicima poznatih tema. U završnom dijelu proveden je kratki kviz kroz koji su učenici provjerili novostečeno znanje.
U isto vrijeme započela je radionica Izgradnja zajednice ritmom i zvukom koju je vodio Branko Trajkov. Na početku programa Branko Trajkov objasnio je osnovne teorijske temelje izvedbenih aktivnosti. Radionica nije imala samo glazbeni predznak, već je koristila kao kreativni poticaj tjelesno-motoričke vježbe i vježbe koncentracije. Neke od ovih glazbenih i ritmičnih aktivnosti izvodile su se bez instrumenata, a neke su prilagođene Orff-ovom instrumentariju koji posjeduje većina hrvatskih škola. Cilj ovog programa je putem glazbenih obrazaca otvoriti i stimulirati nove kanale neverbalne komunikacije. Za vrijeme izvođenja radionice gradila se skladna i čvrsta zajednica temeljena na hijerarhiji zvuka i ritma, a Branko Trajkov je na radionici koristio vlastite instrumente (bubnjeve i udaraljke).
Na radionici Branka Trajkova sudjelovala su 42 učenika 3. i 4. razreda, a na radionici Tomislava Golubana i Tomislava Novaka 230 učenika te ravnatelj Mirko Antunović, knjižničarke Zdenka Gugo i Jasminka Vujević te profesori Jakša Bralić i Toni Cota.