Posljednji Ruksak (pun) kulture u sklopu programa 2015./2016. godine posjetio je Vrbovsko (14. ožujka 2016.)

   U 2015. godini Ruksak (pun) kulture obišao je sve županije Republike Hrvatske s ciljem poticanja djece i mladih na razumijevanje i usvajanje umjetnosti i kulture. Prema kriterijima programa Ruksak (pun) kulture, koji se odnose na područne vrtiće i škole, njihovu slabiju prometnu povezanost, zainteresiranost vrtića i škola za umjetničke programe i radionice te zainteresiranost učitelja, nastavnika i odgojitelja za diseminaciju programa i radionica, na javni poziv MZOS-a u 2015. godini javilo se 280 škola, vrtića i odgojno-obrazovnih ustanova. Odabrane su ukupno 82, a programom je bilo obuhvaćeno 128 vrtića i škola sa svojim područnim objektima. Od travnja 2013. do veljače 2016. gotovo 10 000 djece i mladih sudjelovalo je u Programu. Ruksak (pun) kulture donio je umjetničko-edukativne programe u 90 gradova i općina koji pripadaju tzv. potpomognutim područjima, s niskim indeksom razvijenosti.
     Programe je priredilo i provelo 92 profesionalnih umjetnika i studenata umjetničkih akademija uz mentorstvo profesora. U 2015. Ruksak je obišao šest (6) otoka (Cres, Rab, Hvar, Korčula, Lastovo, Ugljan) te poluotok Pelješac i prešao 31 722 kilometra.
     Program je doživio izrazite pohvale u zemlji i inozemstvu, a kao primjer dobre prakse ušao je u priručnik za kulturno i umjetničko obrazovanje koji će tijekom ožujka 2016. objaviti Europska komisija.

     U posljednjem Ruksaku (punom) kulture u sklopu programa 2015./2016. godine, u Vrbovsko je u OŠ Ivana Gorana Kovačića doputovala Putujuća retrospektiva Vojina Bakića. Nije slučajno da je škola odabrala baš ovaj program s obzirom na to da je škola domaćin najvećoj pjesničkoj manifestaciji u Hrvatskoj Goranovom proljeću, a da je Vojin Bakić autor vijenca koji se dodjeljuje najboljim hrvatskim pjesnicima i mladom pjesniku za prvu pjesničku zbirku.

     Na početku programa učenike je dočekala postavljena izložba izabranih djela Vojina Bakića, jednog od najvećih hrvatskih kipara 20. stoljeća. Program je vodila i osmislila Ana Martina Bakić, unuka Vojina Bakića, profesorica na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu.

     Nakon otvaranja izložbe, učenici su dobili informacije o tome tko je bio Vojin Bakić, profesionalnoj grani umjetnosti kojom se bavio, ključnim pojmovima skulpture (masa, ploha, prostor, površina) te o procesima nastanka pojedinih djela iz autorovog opusa (redukcija, geometrizacija, zrcaljenje, umnažanje, apstrahiranje). Drugi dio programa sastojao se od  predavanja i radionice za 32 učenika 6., 7. i 8. razreda. Na predavanju je Ana Martina Bakić fotodokumentacijom prezentirala cjelokupno umjetničko stvaralaštvo Vojina Bakića izloženo u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu 2013. godine. U nastavku drugog dijela programa učenici su prošli proces nastanka i razvoja oblika od čiste figuracije do potpune apstrakcije. Naime, samostalno su izrađivali skulpture malog mjerila u formi nakita, koje je sam autor ponekad izrađivao svojim unukama. Učenici su istraživali i karakteristike materijala od kojeg su izrađivali nakit kao i rukovanje alatima za njihov način primjene. Nakon što su iskazali svoj umjetnički potencijal u oblikovanju nakita, slijedila je još jedna izložba, ovaj put njihova i to nakita.

     Izložbe je pogledalo 120 učenika matične OŠ Ivana Gorana Kovačića iz Vrbovskog, PŠ Ivana Gorana Kovačića iz Severina na Kupi i PŠ Nikole Tesle iz Moravica, ravnatelj matične škole Anton Burić i učitelji Viktoria Samsa, Darko Dožaić, Jadranka Maravić, Božica Novaković i Valentina Vukadinović.

     U programu Ruksak (pun) kulture u 2015./2016. godini ukupno je sudjelovalo 4429 djece i učenika, odnosno program je obuhvatio 844 djece iz dječjih vrtića i 2984 učenika iz osnovnih škola te 751 učenik srednjih škola. Na programu je u 2015. godini sudjelovalo 103 odgojitelja, 237 učitelja i nastavnika, 22 pedagoga, 23 knjižničara i 68 ravnatelja vrtića i škola.
 
     Svakodnevno djeca otkrivaju umjetnost.

     Programom Ruksak (pun) kulture – umjetnost i kultura u vrtiću i školi dobili su priliku otkrivati umjetnost i kulturu, glazbu, baštinu, književnost, film, ples, kazalište…