Radni materijal 4: Hrvatska medijska politika
Često se ističe kako Hrvatska nikada nije imala medijsku politiku ili - kako neki kažu - strategiju. Izuzme li se nekoliko načela, ciljeva i zadataka, istaknutih u Strategiji kulturnog razvitka iz 2003. godine, činjenica je da ono što građani od hrvatskih medija očekuju
nikada nije bilo izraženo u formi nekog dokumenta, pa se o tome nije niti moglo raspravljati. Međutim, to ne znači da medijske politike nije bilo.Kratki osvrt u Radnom materijalu 4 pokazuje da - ma koliko neformulirana, javno neraspravljena ili, ukratko, nedemokratska ona bila - medijska politika u Hrvatskoj već dugo djeluje. Kao što kaže britanski medijski znanstvenik Des Freedman, na početku svog rada Politika medijskih politika, “medijski sustavi ne nastaju spontano iz logike komunikacijskih tehnologija, poslovnih planova medijskih korporacija, niti iz mašte kreativnih pojedinaca”. Ne, medijske politike, kao što smo imali prilike vidjeti, su uvijek stvorene sa svrhom. Uvijek se ulozi povećavaju, prebrojavaju gubitci i vode ozbiljni sukobi oko funkcije medija i načina kako je oni ispunjavaju.
Radne materijale o medijskoj politici možete pročitati i preuzeti ovdje.