Arhiva

Zapisnik sa sjednice Vijeća za Međunarodnu kulturnu suradnju i europske integracije održane 27. I 29. travnja 21015. godine – 2. Natječajni rok 1. veljače – 15. ožujka 2015.

Prisutni članovi Vijeća: Darko lukić, predsjednik, Zvjezdana Antoš, Adrijana Barbarić Pevek, Irena Škorić i Dalibor Bukvić, članovi
 
Odsutna članica Vijeća: Zvjezdana Antoš na sjednici 29. travnja 2015. iz zdravstvenih razloga
 
Prisutni djelatnici Ministarstva kulture, Uprave za međunarodne kulturne odnose¨Nevena Tudor Perković, Doris Kurtov, Nevenka Belačić
 
Na sjednici održanoj 27. i  29. travnja 2015. članovi Vijeća za međunarodnu kulturnu suradnju i europske integracije raspravljali su o predmetima koji su pristigli na 2. natječjani rok Poziva za predlaganje programa javnih poteba u kulturi za 2015. godinu – 15. ožujka 2015. Ukupno se odlučivalo o 344 predmeta: 4 predmeta iz područja arhiva, 110 iz područja glazbeno-scenskih djelatnosti, 31 iz područja interdisciplinarne djelatnosti, 32 iz područja književnosti i nakladništva, 5 iz područja knjižnica, 11 iz područja kulturne baštine, 57 iz područja kulturno-umjetničkog amaterizma, 59 iz područja likovne i vizualne umjetnosti, 12 iz područja međunarodnih nevladinih organizacija, 13 iz područja muzejsko-galerijske djelatnosti, 10 iz područja novih medija.
 
Vijeće je raspravljalo i o 28 predmeta zaprimljenih izvan natječajnih rokova: 13 predmeta iz područja glazbeno-scenske djelatnosti, 2 predmeta iz područja interdisciplinarnih djelatnosti, 3 predmeta iz područja književnosti i nakladništva, 7 predmeta iz područja kulturno-umjetničkog amaterizma, 1 predmet iz područja likovne i vizualne umjetnosti, 1 predmet iz područja međunarodnih nevladinih organizacija i 1 predmet iz područja programa u novim medijima.
 
Na sjednici se raspravljalo i o sljedećim žalbama:
 
- Sara Dodig: Kurt Thomas majstorski tečaj, Nizozemska, klasa: 910-01/14-03/0499 – žalba na odbijenicu. Vijeće je odbilo žalbu i potvrdilo svoju raniju odluku.
- Udruga Pasionska baština, Zagreb: Godišnja skupština Europassiona, Italija, klasa: 910-01/14-03/0563 – žalba na odbijenicu. Vijeće je odbilo žalbu i potvrdilo svoju raniju odluku.
- Udruga za kulturu osoba oštećena sluha Hrvatske „Svijet tišine“, Zagreb: 4. Međunarodna izložba gluhih umjetnika „Dubrovačke ljepote u tišini“, Dubrovnik, klasa: 910-01/11-03/0676 – žalba na odbijenicu Vijeće je odbilo žalbu i potvrdilo svoju raniju odluku.
- Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Gliptoteka, Zagreb: izložba Bijenale kinesko-hrvatskog slikarstava „Green Box2“, klasa: 910-01/11-03/0838 – žalba na odbjenicu. Vijeće je odbilo žalbu i potvrdilo svoju raniju odluku
- Iva Babaja, Zagreb: Sudjelovanje predsjednice na 4 sastanka Upravnog odbora tijekom mandata, klasa: 910-01/14-03/0691. Žalba na odobreno jedno putovanje, odnosno sudjelovanje na sastanku u Gwangju, Koreja. Vijeće je odbilo žalbu i potvrdilo svoju raniju odluku.
- Mala performerska scena, Zagreb: CCC Expoet, europske zemlje, kontinuirano 2015-2017. Klasa: 910-01/14-03/0522. Žalba na negativnu odluku. Vijeće je odbilo žalbu i potvrdilo svoju raniju odluku.
 
Prema već ustaljenom načinu rada ustanovljenom na prethodnim sjednicama istoga Vijeća, o svakom pojedinačnom programu referirala je članica/član vijeća u čijem užem stručnom i profesionalnom području kompetencija i djelovanja se program nalazi, iznoseći svoje mišljenje o:
- usuglašenosti programa s kriterijima i pravilima natječaja MK
- kvaliteti prijavljenoga programa
- značaju konkretnog programa za predstavljanje hrvatske kulture u inozemstvu ili obogaćivanju hrvatske kulture potebnim i deficitarnim inozemnim iskustvima i praksama
- realnosti i održivosti navedenog programa
- posebnim značajkama i okolnostima vezanim uz program ako ih ima (izuzetno ugledna imena, izuzetno značajni programi, hrvatska dijaspora, područja od posebne državne skrbi, manjinske skupine, ljudska prava, izostanak potpore drugih mogućih financijera, sudjelovanje drugih partnera...)
- potvrđenu korisnost prijavljene ustanove/pojedinca i programa za kontinuirano predstavljanje hrvatske kulture u inozemstvu i dovođenje značajnih inozemnih programa u Hrvatsku.
 
Nakon toga, savjetnice u MK o svakom pojdinačnom programu iznosile su mišljenje nadležnih savjetnika MK o prijavi, upozorili na eventualne manjkavosti prijave, postojeće međudržavne sporazume i ranije preuzete obveze te eventualne neriješene ranije obveze prema MK.
 
Nakon toga cijelo vijeće skupno je glasovalo o programu o kojemu je referirano dodjelom predikata A, B, ili C – za iznimno značajan program koji bi trebalo podržati u cijelom traženom iznosu, relevantan program koji bi trebalo djelomično pomoći sukladno mogućnostima i nezadovoljavajući proram koji bi trebalo u potpunosti odbaciti.
Članice i članovi vijeća, kao i uvijek, nisu sudjelovali u donošenju odluka o programima s kojim su osobno izravno povezani.
 
 
Zagreb, 5. svibnja 2015.
 
 

                                                            Predsjednik Vijeća
                                                           prof. dr. sc. Darko Lukić, v.r.

 




Zapisnik sa sjednice Vijeća za Međunarodnu kulturnu suradnju i europske integracije održane 12-13. studenoga 2014. godine – 1. natječajni rok – do 19. rujna 2014.
 
  
Prisutni članovi Vijeća: Darko Lukić, predsjednik, Zvjezdana Antoš, Adrijana Barbarić Pevek, Irena Škorić i Dalibor Bukvić, članovi
 
Prisutni djelatnici Ministarstva kulture, Uprave za međunarodnu kulturnu suradnju i fondove EU:  Nevena Tudor Perković, Doris Kurtov, Nevenka Belačić
 
Na sjednici održanoj 12 -13. studenoga 2014. godine, članovi Vijeća za međunarodnu kulturnu suradnju i europske integracije raspravljali su o predmetima koji su pristigli na 1. natječajni rok Poziva za predlaganje programa javnih potreba u kulturi za 2015. godinu – do 19. rujna 2014.
Odlučivalo o ukupno 644 programa: 2 iz područja arhivske djelatnosti, 174 iz područja glazbeno-scenskih djelatnosti, 61 iz područja interdisciplinarne djelatnosti, 35 iz područja književnosti i nakladništva, 16 iz područja knjižnica, 35 iz područja kulturne baštine, 87 iz područja kulturno-umjetničkog amaterizma, 126 iz područja likovne i vizualne umjetnosti, 44 iz područja međunarodnih nevladinih organizacija, 50 iz područja muzejsko-galerijske djelatnosti, 14 iz područja novih medija.
 
Vijeće je dogovorilo metodologiju koju je predložio predsjednik, a to je da svaka članica/član Vijeća za sastanke pripremi izvješće i objašnjanje onih programa koji pripadaju njezinu/ njegovu području djelovanja i stručne kompetencije, kako bi se na sjednicama od programa do programa najprije saslušalo to obrazloženje, a onda diskutiralo o svakom pojedinačnom programu. Pripremljeno izvješće svakog programa treba biti usklađeno s pravilima iz natječaja, kriterijima koje primjenjuje Kulturno vijeće za vrednovanje programa (devet kriterija) i pravilima za davanje prednosti (šest pravila) .
 
Vijeće je primilo na znanje detaljnu informaciju o postupku izrade strateških planova.
Vijeće smatra da bi za izradu kvalitetnih strateških planova bilo nužno provesti edukaciju zainteresiranih subjekata, s obzirom na činjenicu da najveći broj strateških planova od onih koji su napravljeni ili nije dostano profesionalno i kvalitetno napravljen, ili nije usuglašen sa standardima EU (najčešće je riječ o dobrim strategijama napravljenim prema američkim modelima). Istaknuta je važnost strateških planova i nužnost inzistiranja na njima, ali i očita potreba za edukacijom subjekata kako bi se osposobili za izradu uistinu relevantnih strateških planova prema ujednačenim standardima i uporedivim elementima.
 
Vijeće je dalo suglasnost i preporuku Ministarstvu kulture da prioritetno pristupi realiziranju projekata iz programa Kultura 2007-2013 koji se ostvaruju u suradnji s međunarodnim partnerima i uz angažiranje sredstava iz EU, zbog preuzetih ugovornih obveza i nužnosti poštovanja dogovorenih rokova, ali i zbog provjerene i dokazane kvalitete tih programa koji su već prošli više razina stroge međunarodne selekcije.
 
Tijekom rasprave o svakom pojedinačnom programu Vijeće je najprije saslušalo mišljenje izvjestiteljice/izvjestitelja po programu, zatim pristupilo raspravi o programu. Gdje god je bilo nužno pregledana je natječajna dokumentacija, konzultirane su djelatnice Ministarstva kulture za dodatne informacije i potrebne priloge natječajnoj dokumentaciji, a potom su usuglašavane i konačno u svakom slučaju jednoglasno donesene ocjene svakog od prijavljenih programa.

Kod programa koji ugošćavaju inozemne umjetnike u RH u različitim radionicama i/ili kreativno edukacijskim projektima, prioritet je dan onim slučajevima gdje se radi o reciprocitetu, o kontinuitetu suradnje ili o onoj vrsti edukacije koja je u RH deficitarna i koja omogućava hrvatskim umjenticama/umjetnicima da steknu nova znanja u području svojih umjentičkih djelovanja ili da predstave svoj rad u inozemstvu.
 
Prijave koje su se odnosile na dugotrajniju ili dugoročnu edukaciju, posebno u slučaju edukacije povezane s obrazovnim ustanovama (primjerice osnivanjem katedre za ples na ADU Sveučilišta u Zagrebu), gdje je u pravilu riječ o većim iznosima i trajnim programima, Vijeće je predložilo da se oni izdvoje u zasebnu skupinu i da se o njima razgovara na sastanku visokih predstavnika Minsitarstva kulture i Ministarstva znanosti RH.
Uzimajući u obzir činjenicu da su umjetničke akademije i umjetničke škole u sustavu visokog i srednjeg obrazovanja u RH, i edukacija kadrova za izvođenje nastave na takvim ustanovama nužno se mora promatrati i kao obrazovna, i kao istraživačka i kao kulturna javna potreba, pa ih je kao takve nužno sufinancirati u sustavnom i planski dogovorenom partnerstvu između nadležnih ministarstava.
 
Posebnu prednost Vijeće je dalo onim programima koji su pored jasne i nedvojbene javne potrebe u kulturi i visokoke kvalitete istovremeno imali i precizno razrađene i konkretno objašnjene prijave, detaljno razrađene programe, realne i održive troškovnike, točno i uredno ispunjene aplikacije, i koji su na uvjerljiv i jasan način objasnili konkretnu javnu potrebu prijavljenoga programa.
 
 
Zagreb,  20. studenoga 2014.

  

Predsjednik Vijeća
prof. dr. sc. Darko Lukić, v.r.

 



Zapisnik sa sjednice Vijeća za Međunarodnu kulturnu suradnju i europske integracije održane 16. i 17. travnja 2013. godine
2. natječajni rok – do 15. ožujka 2013.

Prisutni članovi Vijeća: prof. dr. sc. Darko Lukić, predsjednik, dr. sc. Zvjezdana Antoš, Adrijana Barbarić Pevek, Irena Škorići prof. Dalibor Bukvić, članovi

Prisutni djelatnici Ministarstva kulture, Službe za bilateralnu i multilateralnu kulturnu suradnju: Doris Kurtov, Iva Mostaričić(16.04.) i Ana Perišić Mijić(17.04.)

Na sjednici održanoj 16. i 17. travnja 2013. godine, članovi Vijeća za međunarodnu kulturnu suradnju i europske integracije raspravljali su o predmetima koji su pristigli na 2. natječajni rok Poziva za predlaganje programa javnih potreba u kulturi za 2013. godinu – do 15. ožujka 2013.

Odlučivalo o ukupno 368 programa: 115 iz područja glazbeno-scenskih djelatnosti, 34 iz područja interdisciplinarne djelatnosti, 39 iz područja književnosti i nakladništva, 7 iz područja kulturne baštine, 58 iz područja kulturno-umjetničkog amaterizma, 66 iz područja likovne i vizualne umjetnosti, 10 iz područja međunarodnih nevladinih organizacija, 27 iz područja muzejsko-galerijske djelatnosti te 12 iz područja novih medija. Isto tako, Vijeće je razmatralo i 17 naknadnih zahtjeva pristiglih nakon službenog roka 15. ožujka te 5 prenamjena.
Članovi Vijeća su obavješteni o 9 nevažećih prijava tj. o obrascima koji su nepotpisani i neovjereni.

Vijeće je uvažilo informaciju Ministarstva kulture, Službe za bilateralnu i multilateralnu kulturnu suradnju, o svim korisnicima koji su se javili na ovaj natječajni rok, a jošuvijek nisu poslali uredna izvješća o izvršenju programa za koji su im bila odobrena sredstva na prethodnim rokovima, ili su podnesena izvješća bila nepotpuna ili nedostatna, i donijelo odluku da se o tim korisnicima i njihovim novim zahtjevima ne raspravlja dok ne izvrše uredno sve obveze prema Ministarstvu.

Nakon toga razmatrani su pojedinačno svi zahtjevi na način da su detaljno obrazloženje o kvalitativnim elementima prijavljenoga programa izvještavali oni  članovi Vijeća u čije stručno područje djelovanja i kompetencija spadaju navedeni programi, s aspekta kvalitete i sadržajna inovativnost ponuđenog programa, značaja programa za očuvanje kulturne baštine i kulturnog identiteta, općeg interesa za kulturni razvitak te posebnog interesa prema konkretnim područjima obrazovanja, znanosti, gospodarstva, turizma.

Potom su sve članice i članovi Vijeća razmatrali ostale elemente programa, kao što su primjena novih tehnologija, partnerstvo, koprodukcije i umrežavanje, ekonomičnost i dugoročnost programa, doprinos promicanju hrvatske kulture u svijetu, podrška jedinica lokalne uprave i samouprave u ostvarivanju programa, podrška međunarodnih vladinih i nevladinih organizacija u ostvarivanju programa. Programi su razmatrani i vrednovani sukladno kriterijima natječaja prema kojima se prednost daje projektima/programima koji su dobili priznanja u Hrvatskoj i inozemstvu, projektima koji predviđaju gostovanje u nekoliko gradova ili država, projektima koji se realiziraju u suradnji s inozemnim partnerima, projektima koji imaju osiguranu financijsku potporu iz više izvora financiranja (domaćih i stranih), te projektima koji se ostvaruju u suradnji s državama članicama EU, susjednim državama, državama u kojima žive pripadnici hrvatske manjine.

Prednost su također imali projekti čija je natječajna dokumentacija bila kvalitetno i profesionalno napravljena, troškovnici realni i razumno postavljeni, a održivost, izvedivost i ostvarenje očekivanih rezultata uvjerljivo objašnjeni.

Kod molbi za prenamjenu sredstava razmotreni su razlozi zbog kojih se traži prenamjena, kvaliteta zamjenskog programa i uvjerljivost obrazloženja. Vijeće je ponovilo prijedlog da se što prije upriliči sastanak na vosokoj razini između Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti, kako bi se trajno i kvalitetno uredilo sufinanciranje programa umjetničkih akademija i fakulteta, ili istraživačkih projekata u  području kulture i umjetnosti, koji pripadaju u područje djelovanja oba ministarstva.

Vijeće je predložilo Ministarstvu kulture da izmijeni rokove natječaja za programe međunarodne suradnje na način da zadrži dva roka godišnje, ali ukine mogućnost kontinuiranog prijavljivanja tijekom cijele godine. Naglašeno je kako je ozbiljne projekte s relevantnim inozemnim partnerima ionako nemoguće planirati u rokovima kraćim od 6 mjeseci, pa se ta mogućnost stalnog prijavljivanja uglavnom odnosi na projekte koji ili nisu bili dovoljno blagovremeno planirani, pa prema tome ne zadovoljavaju kriterije izvrsnosti iz natječaja, ili predstavljaju neko iznenadno individualno putovanje u inozemstvo, što je moguće i retroaktivno refundirati.

Zagreb, 21.4.2013.

Predsjednik Vijeća
prof. dr. sc. Darko Lukić, v.r.

 


 

Zapisnik sa sjednice Vijeća za Međunarodnu kulturnu suradnju i europske integracije održane 26. i 29. listopada 2012. godine – 1. natječajni rok – do 1. rujna 2012.

Prisutni članovi Vijeća: Darko Lukić, predsjednik, Zvjezdana Antoš, Adrijana Barbarić Pevek, Irena Škorić i Dalibor Bukvić, članovi
 
Prisutni djelatnici Ministarstva kulture, Uprave za međunarodnu kulturnu suradnju i fondove EU:  Tamara Perišić, Jasminka Lokas-Strpić, Doris Kurtov, Nevenka Belačić
 
Na sjednici održanoj 26. i 29. listopada 2012. godine, članovi Vijeća za međunarodnu kulturnu suradnju i europske integracije raspravljali su o predmetima koji su pristigli na 1. natječajni rok Poziva za predlaganje programa javnih potreba u kulturi za 2013. godinu – do 1. rujna 2012.
Odlučivalo o ukupno 570 programa: 6 iz područja arhivske djelatnosti, 136 iz područja glazbeno-scenskih djelatnosti, 51 iz područja interdisciplinarne djelatnosti, 44 iz područja književnosti i nakladništva, 13 iz područja knjižnica, 30 iz područja kulturne baštine, 83 iz područja kulturno-umjetničkog amaterizma, 108 iz područja likovne i vizualne umjetnosti, 39 iz područja međunarodnih nevladinih organizacija, 48 iz područja muzejsko-galerijske djelatnosti, 12 iz područja novih medija.
 
Vijeće je dogovorilo metodologiju koju je predložio predsjednik, a to je da svaka članica/član Vijeća za sastanke pripremi izvješće i objašnjanje onih programa koji pripadaju njezinu/ njegovu području djelovanja i stručne kompetencije, kako bi se na sjednicama od programa do programa najprije saslušalo to obrazloženje, a onda diskutiralo o svakom pojedinačnom programu. Pripremljeno izvješće svakog programa treba biti usklađeno s pravilima iz natječaja, kriterijima koje primjenjuje Kulturno vijeće za vrednovanje programa (devet kriterija) i pravilima za davanje prednosti (šest pravila) .
 
Također je dogovoreno da se programi koji su prijavljeni u povodu prigodnog obilježavanja ulaska RH u EU izdvoje i razmatraju posebno u okviru osmišljavanja programa za proslavu ulaska u EU na državnoj razini.
 
Vijeće je primilo na znanje detaljnu informaciju o postupku izrade strateških planova.
Vijeće smatra da bi za izradu kvalitetnih strateških planova bilo nužno provesti edukaciju zainteresiranih subjekata, s obzirom na činjenicu da najveći broj strateških planova od onih koji su napravljeni ili nije dostano profesionalno i kvalitetno napravljen, ili nije usuglašen sa standardima EU (najčešće je riječ o dobrim strategijama napravljenim prema američkim modelima). Istaknuta je važnost strateških planova i nužnost inzistiranja na njima, ali i očita potreba za edukacijom subjekata kako bi se osposobili za izradu uistinu relevantnih strateških planova prema ujednačenim standardima i uporedivim elementima.
 
Vijeće je dalo suglasnost i preporuku Ministarstvu kulture da prioritetno pristupi realiziranju projekata iz programa Kultura 2007-2013 koji se ostvaruju u suradnji s međunarodnim partnerima i uz angažiranje sredstava iz EU, zbog preuzetih ugovornih obveza i nužnosti poštovanja dogovorenih rokova, ali i zbog provjerene i dokazane kvalitete tih programa koji su već prošli više razina stroge međunarodne selekcije.
 
Tijekom rasprave o svakom pojedinačnom programu Vijeće je najprije saslušalo mišljenje izvjestiteljice/izvjestitelja po programu, zatim pristupilo raspravi o programu. Gdje god je bilo
 
nužno pregledana je natječajna dokumentacija, konzultirane su djelatnice Ministarstva kulture za dodatne informacije i potrebne priloge natječajnoj dokumentaciji, a potom su usuglašavane i konačno u svakom slučaju jednoglasno donesene ocjene svakog od prijavljenih programa.
 
Kod programa koji ugošćavaju inozemne umjetnike u RH u različitim radionicama i/ili kreativno edukacijskim projektima, prioritet je dan onim slučajevima gdje se radi o reciprocitetu, o kontinuitetu suradnje ili o onoj vrsti edukacije koja je u RH deficitarna i koja omogućava hrvatskim umjenticama/umjetnicima da steknu nova znanja u području svojih umjentičkih djelovanja ili da predstave svoj rad u inozemstvu.
 
Prijave koje su se odnosile na dugotrajniju ili dugoročnu edukaciju, posebno u slučaju edukacije povezane s obrazovnim ustanovama (primjerice osnivanjem katedre za ples na ADU Sveučilišta u Zagrebu), gdje je u pravilu riječ o većim iznosima i trajnim programima, Vijeće je predložilo da se oni izdvoje u zasebnu u skupinu i da se o njima razgovara na sastanku visokih predstavnika Minsitarstva kulture i Ministarstva znanosti RH.
Uzimajući u obzir činjenicu da su umjetničke akademije i umjetničke škole u sustavu vosokog i srednjeg obrazovanja u RH, i edukacija kadrova za izvođenje nastave na takvim ustanovama nužno se mora promatrati i kao obrazovna, i kao istraživačka i kao kulturna javna potreba, pa ih je kao takve nužno sufinancirati u sustavnom i planski dogovorenom partnerstvu između nadležnih ministarstava.
 
Posebnu prednost Vijeće je dalo onim programima koji su pored jasne i nedvojbene javne potrebe u kulturi i visokoke kvalitete istovremeno imali i precizno razrađene i konkretno objašnjene prijave, detaljno razrađene programe, realne i održive troškovnike, točno i uredno ispunjene aplikacije, i koji su na uvjerljiv i jasan način objasnili konkretnu javnu potrebu prijavljenoga programa.
 
 
Sastavni dio ovog zapisnika je popis programa međunarodne kulturne suradnje predloženih za financiranje u 2013. godini.
 
Zagreb, 5. studenoga 2012.
 
                                                                                  Predsjednik Vijeća
                                                                                  Prof.dr.sc. Darko Lukić

 




Sažetak zapisnika 25. sjednice Vijeća održane 04. veljače 2008. godine

Na sjednici održanoj 04. veljače 2008. godine, nakon što su usvojili zapisnik sjednice održane 04. studenog 2007. g., članovi Vijeća za međunarodnu kulturnu suradnju i europske integracije raspravljali su o predmetima naknadno pristiglim na Javni poziv za predlaganje programa javnih potreba u kulturi RH za 2008. iz područja djelatnosti kako slijedi: deset (10) predmeta iz područja glazbeno-scenskih djelatnosti, dva (2) predmeta iz područja interdisciplinarnih projekata, jedanaest (11) predmeta iz područja književnosti i nakladništva, dva (2) predmeta iz područja kulturno-umjetničkog amaterizma, četiri (4) predmeta iz područja likovne i vizualne umjetnosti, jedan (1) predmet međunarodnih nevladinih organizacija, tri (3) predmeta iz područja muzejske djelatnosti, te dva (2) predmeta iz područja likovne i vizualne umjetnosti preostala s jesenskog roka natječaja.
Svi programi iz područja filmske i video djelatnosti proslijeđeni su Hrvatskom audio vizualnom centru.

Sažetak zapisnika 24. sjednice Vijeća održane 04. studenog 2007. godine

Na sjednici održanoj 04. studenog 2007. godine, nakon što su usvojili zapisnik sjednice održane 04. rujna 2007. g., članovi Vijeća raspravljali su o predmetima pristiglim na Javni poziv za predlaganje programa javnih potreba u kulturi RH za 2008. iz područja djelatnosti:  arhiva, filma i videa, glazbeno-scenskih djelatnosti, interdisciplinarnih projekata, književnosti i nakladništva, kulturne baštine, kulturno-umjetničkog amaterizma, likovne djelatnosti, međunarodnih nevladinih organizacija, muzejske djelatnosti, te programa u novim medijima. Ukupno je bilo 627 predmeta pa je zbog velikog broja predmeta sjednica nastavljena i zaključena dana 21. studenog 2007. g.

Sažetak zapisnika 23. sjednice Vijeća održane 04. rujna 2007. godine

Na sjednici održanoj 04. rujna 2007. godine, nakon što su usvojili zapisnik sjednice održane 14. lipnja, članovi Vijeća razmatrali su su naknadno pristigle prijedloge programa, i to: 2 programa iz područja filma i videa, 15 programa iz područja glazbeno-scenskih djelatnosti,4 programa iz područja kulturnog amaterizma, 11 programa iz područja likovne djelatnosti, 2 programa iz područja međunarodnih nevladinih organizacija, 1 program iz područja muzejske djelatnosti.

Sažetak 22. sjednice Vijeća za održane 14. lipnja 2007. godine

Na sjednici održanoj 14. lipnja 2007. godine, nakon što su usvojili zapisnik sjednice održane 21. ožujka, članovi Vijeća razmatrali su predmete pristigle naknadno i to 3 programa iz područja filma i videa, 15 programa iz područja glazbeno-scenskih djelatnosti, 5 programa iz područja interdisciplinarne djelatnosti, 7 programa iz područja književnosti i nakladništva, 9 programa iz područja kulturno-umjetničkog amaterizma, 7 programa iz područja likovne i vizualne djelatnosti, 7 programa iz područja međunarodnih nevladinih organizacija te su također bile razmatrane i dvije žalbe.
Nadalje, pomoćnica ministra, mr. sc. Nina Obuljen, obavijestila je članove Vijeća, da su izložbe Suvremeni hrvatski crtež, Suvremena hrvatska grafika, Pomorstvo na hrvatskom Jadranu te Hrvatski spomenici na UNESCO-voj listi uspješno prihvaćene te da su u pripremi izložbe Hrvatski tradicijski nakit (Glipototeka) te Suvremena hrvatska skulptura (Galerija Klovićevi dvori).
Također, pomoćnica ministra, mr. sc. Nina Obuljen, upoznala je članove Vijeća o inicijativi književnika Mire Gavrana dajući primjer Goethe Instituta koji je uvelike pomogao u afirmaciji njemačke suvremene drame u svijetu. Naime, sva kazališta koja odluče igrati njemačku dramu Goethe Institut će platiti troškove prijevoda i autorskog honorara, a u slučaju da tu dramu režira njemački redatelj, čak će pokriti i honorar njemačkom redatelju.
Članovi Vijeća složili su se da je potrebno upoznati Upravu za knjigu i nakladništvo o inicijativi književnika Mire Gavrana te predložiti da se u okviru sustavne potpore sufinanciranja prijevoda hrvatskih knjiga također uvrsti i potpora u financiranju izvođenja suvremene hrvatske proze.
Predsjednica Vijeća, gđa Goranka Horjan, istaknula je da je potrebno uvrstiti u okviru on-line prijave Poziva za predlaganje javnih potreba u kulturi za 2008. godinu šifru korisnika (za velike odnosno stalne korisnike) čime bi se olakšao upis većeg broja programa međunarodne kulturne suradnje istog korisnika.
Članovi Vijeća također su zamoljeni da prouče pažljivo kriterije te da pri tome imaju na umu da je potrebno da se istaknu mladi jer je to u skladu s Nacionalnom strategijom za mlade.
 



Sažetak 21. sjednice Vijeća održane 21. ožujka 2007. godine

Na sjednici održanoj 21. ožujka 2007. godine, nakon što su usvojili zapisnik sjednice održane 22. siječnja, članovi Vijeća raspravljali su o predmetima pristiglih na drugi rok Poziva za predlaganje programa javnih potreba u kulturi za 2007. godinu (međunarodna kulturna suradnja). Ukupno je zaprimljeno 314 programa s time da je jedan program iz područja arhiva, 16 programa iz područja filma i videa, 92 programa iz područja glazbeno-scenskih djelatnosti, 20 programa iz interdisciplinarnog područja, 19 programa iz područja književnosti i knjižnica, 4 programa iz područja kulturne baštine, 53 programa iz područja amaterizma, 35 programa iz područja likovne djelatnosti, 10 programa iz područja međunarodnih nevladinih organizacija te 15 programa iz područja muzejske djelatnosti.

Sažetak 20. sjednice Vijeća održane 22. siječnja 2007. godine

Na sjednici održanoj 22. siječnja 2007. godine, nakon što su usvojili zapisnik sjednica održanih u studenome i prosince 2006. godine, članovi Vijeća raspravljali su o predmetima pristiglih naknadno.
Pomoćnica ministra mr. sc. Nina Obuljen, obavijestila je članove Vijeća da će se 29. siječnja 2007. godine održati sjednica Nacionalnog vijeća te je s tim u svezi dogovoreno da će pomoćnica ministra mr. sc. Nina Obuljen te predsjednica Vijeća gđa Goranka Horjan pripremiti smjernice koje predlaže Vijeće za međunarodnu kulturnu suradnju i europske integracije.
Također, pomoćnica ministra mr. sc. Nina Obuljen, obavijestila je članove Vijeća da je drugi rok na Poziv za predlaganje programa javnih potreba u kulturi za 2007. godinu 15. ožujka o.g. te će korisnici biti najkasnije obaviješteni do 01. travnja o.g.
Članovi Vijeća zaključili su da općenito u projektima nedostaje hrvatska prepoznatljivost odnosno zajednički nazivnik. Programi bilateralne suradnje su općeniti, a oni projekti čiji je nositelj Ministarstvo kulture uglavnom su veliki projekti koji podrazumijevaju i velike iznose financiranja (primjer „Hrvatska tradicijska kultura“). S tim u svezi, gđa Pintarić istaknula je da su muzeji uglavnom tržišno orijentirani te kao primjer izdvojila Karlsruhe (kompjuterski orijentirane izložbe).
 



Sažetak 19. sjednice Vijeća održane 14., 15., i 16. 11. 2006. godine

Na sjednici održanoj 14., 15., i 16. 11. 2006. godine, nakon što su usvojili zapisnik sjednice održane 19. rujna, članovi Vijeća su raspravljali o predmetima pristiglih na Poziv za predlaganje programa javnih potreba u kulturi za 2007. godinu (glazbeno-scensko područje, filmsko područje, područje novih medija, likovno i muzejsko područje, područje književnosti, arhivi, međunarodne nevladine organizacije, amaterizam).
Pomoćnica ministra mr. sc. Nina Obuljen, obavijestila je članove Vijeća da će Uprava za međunarodnu kulturnu suradnju izraditi popis kvalitetnih programa po zemljama kojeg će proslijediti hrvatskim veleposlanstvima za eventualne prijedloge međunarodne kulturne suradnje.
Također, u organizaciji Ministarstva kulture planira se putujuća izložba Pomorstvo na hrvatskom Jadranu. Prvo otvorenje izložbe planira se u ožujku 2007. godine, u Barceloni, Španjolska.
Preostali dio sjednice bio je posvećen razmatranju predmeta pristiglih naknadno.


Sažetak sjednice Vjeća održane 19. rujna 2006. 
 

Na sjednici održanoj 19. rujna 2006. godine, nakon što su usvojili zapisnik sjednice održane 14. srpnja, članovi Vijeća su raspravljali o kriterijima za vrednovanje programa međunarodne kulturne suradnje te s tim u vezi zaključili sljedeće: 1) potrebno je izmijeniti točku 3. (programi međunarodne kulturne suradnje obuhvaćaju) i to kako slijedi: „ putne troškove za stručna usavršavanja, skupove, natjecanja i studijske boravke (isključuju se stipendije, školarine,kotizacije i slično.), 2) potrebno je izmijeniti redoslijed kriterija i to kako slijedi: 1) ostvarenje projekta u suradnji s inozemnim partnerima, 2) projekti koji predviđaju gostovanje u nekoliko gradova ili država, 3) projekti koji imaju dokaz o prikupljenim sredstvima iz ostalih izvora (domaćih i stranih), 4) nagrade u Hrvatskoj i inozemstvu i 5) sudjelovanje mladih.

Članovi Vijeća zamolili su djelatnike Uprave za međunarodnu kulturnu suradnju da pripreme 30 evaluacija projekata odnosno programa pristiglih 2005. godine i to po iznosima, slučajnim odabirom (koliko je izvršenje programa odgovaralo prijavljenom, traži se financijsko izvješće uz priloženu dokumentaciju).

Predsjednica Vijeća, mr. sc. Nina Obuljen, istaknula je, obzirom da se radi o 2 roka, potrebu za pažljivom preraspodjelom financijskih sredstava, da se radi o slaboj zastupljenosti velikih projekata te je istaknula da projekti koji financijski iznose između 5000 do 10 000 kuna oduzimaju  najviše financijskih sredstava iz državnog proračuna.

Preostali dio sjednice bio je posvećen razmatranju predmeta pristiglih naknadno.

Sažetak sjednice Vjeća održane 14. srpnja 2006.

 

Sjednica Vijeća za međunarodnu kulturnu suradnju i europske integracije održana je 14. srpnja. Nakon što su usvojili zapisnik sjednice održane 06. lipnja 2006. godine, članovi Vijeća obaviješteni su da se poradi što boljeg nastavka suradnje s Ministarstvom vanjskih poslova i europskih integracija kao i praćenja odnosno evaluacije realizacije projekata međunarodne kulturne suradnje, 03. srpnja 2006. godine održao sastanak sa savjetnicima za kulturu pri veleposlanstvima RH u Europi. Preostali dio sjednice bio je posvećen razmatranju predmeta pristiglih naknadno kao i razmatranju Poziva za predlaganje javnih potreba u kulturi za 2007. godinu. Članovi Vijeća zamoljeni su da razmisle o eventualnim budućim projektima/planovima međunarodne kulturne suradnje sa zemljama Europske unije.

    
          
Sažetak sjednice Vjeća održane 6. lipnja 2006.

Na sjednici održanoj 06. lipnja 2006. godine, članovi Vijeća za međunarodnu kulturnu suradnju i europske integracije nakon što su usvojili zapisnik prethodne sjednice Vijeća, također su usvojili tekst Prijedloga za definiranje strateških ciljeva i mjera za njihovo provođenje u području međunarodne kulturne suradnje. S tim u vezi, Vijeće je obaviješteno da će se programi kulturne suradnje izdvojiti iz prijavnica na Poziv za predlaganje programa javnih potreba u kulturi za 2007. godinu, da će postojati dva roka prijave uz iznimke (individualni boravci do određenog iznosa, kontinuirani rad) te da je potrebno (kada se to dogovori) da Vijeće usvoji okvirnu preraspodjelu proračuna obzirom da se financiranje programa od nedavno veže na državni riznicu. Vijeće je također zamoljeno da donese odluku o financiranju projekata za naredna trogodišnja razdoblja.
Vijeće je ponovno ukazalo na problem nefinanciranja sudjelovanja stručnjaka iz muzeja, knjižnica, arhiva i ostalih ustanova na stručnim konferencijama i skupovima što rezultira nedovoljnom mobilnošću u tim krugovima, a jasno se reflektira i u nedostatku inovacija i inicijativa. Pored toga, ukazalo se i na apsurdnu situaciju i to na primjeru jedne zamolbe za sufinanciranje gdje na ugledni simpozij ne možemo poslati stručnjaka, ali potporu vrlo lako može dobiti osoba koja je tek završila studij i nije zaposlena bez obzira što ne posjeduje potrebno iskustvo.
 Vijeće je istaknulo potrebu ujednačavanja kriterija za istu kategoriju programa međunarodne kulturne suradnje kada su u pitanju dnevnice i honorari te važnost sudjelovanja na sajmovima pri čemu je posebno istaknuto sudjelovanje RH na sajmovima Womex i Balkan Performing Arts.

Sažetak sjednice Vijeća održane 4. svibnja 2006.

Sljedeća sjednica Vijeća za međunarodnu kulturnu suradnju i europske integracije održana je 04. svibnja 2006. godine. Nakon što su usvojili zapisnik sjednice održane 23. ožujka 2006. godine, članovi Vijeća obaviješteni su da poradi što boljeg nastavka suradnje s Ministarstvom vanjskih poslova i europskih integracija kao i praćenja odnosno evaluacije realizacije projekata međunarodne kulturne suradnje, 03. srpnja 2006. godine održat će se sastanak sa savjetnicima za kulturu pri veleposlanstvima RH u Europi. Preostali dio sjednice bio je posvećen razmatranju predmeta pristiglih naknadno kao i razmatranju Prijedloga za definiranje strateških ciljeva i mjera za njihovo provođenje u području međunarodne kulturne suradnje. Vijeće je zamoljeno da na sljedećoj sjednici usvoji opći dokument Strategije te da predloži eventualne izmjene i dopune.

Sažetak sjednice Vijeća održane 23. ožujka 2006.

Na sjednici održanoj 23. ožujka 2006. godine, nakon što su usvojili zapisnik sjednice održane 19. siječnja, članovi Vijeća obaviješteni su o sljedećem: 1) krajnji rok izvršenja programa međunarodne kulturne suradnje za tekuću godinu je 30. studeni, a ne 31. prosinac kako je to bilo ranijih godina. Ova je promjena izvršena kako bi se na vrijeme mogli prikupiti svi izvještaji te kako bi se izvršile završne uplate (20%), 2) U programu kulturnog razvitka (međunarodna kulturna suradnja) bit će uplaćena sredstva iz lutrijskih sredstava koja će Vijeće raspodijeliti u skladu s prioritetima i kriterijima; 3) U pripremi su prijedlozi za definiranje strateških ciljeva i mjera za njihovo provođenje u području međunarodne kulturne suradnje koje bi trebalo usvojiti Vijeće prije raspisivanja sljedećeg Javnog poziva, 4) Raspravljano je o poboljšanju postupka predlaganja projekata pa je u tom smislu Vijeće preporučilo Ministarstvu da uvede mogućnost predlaganja programa javnih potreba u kulturi za 2007. godinu u e-formatu te je 5) predloženo da se zbog posebne dinamike planiranja međunarodne kulturne suradnje uvede i najmanje jedan dodatni rok za prijave programa sljedeće godine.
Nastavak sjednice bio je posvećen predmetima pristiglih naknadno kao i važnosti rješavanja pitanja financiranja honorara umjetnika (primjerice predstavljanje hrvatske poezije) i stručnih putovanja (posebno je naglašeno pitanje ustanova/institucija koje u okviru redovitih sredstava na preraspodjeljuju sredstva za stručna putovanja djelatnika). Vijeće je razmatralo mogućnost da se o programima međunarodne kulturne suradnje, pristiglih naknadno, a manjih financijskih iznosa (14.000 kuna), odlučuje Uprava za međunarodnu kulturnu suradnju te da se na kraju Vijeće upozna s odlukama Uprave. O ovom prijedlogu nije donesena konačna odluka. Vijeće je zaključilo da je potrebna dobra analiza stanja međunarodne kulturne suradnje kako bi se jednaki kriteriji primjenjivali za sve korisnike i kako bi kulturni djelatnici i umjetnici svih kategorija imali jednake mogućnosti sudjelovanja u programima međunarodne kulturne suradnje.

Sažetak sjednice Vijeća održane 19. siječnja 2006.

Na prvoj sjednici Vijeća, održanoj 19. siječnja 2006. godine, članovi Vijeća za međunarodnu kulturnu suradnju i europske integracije obaviješteni su da će dužnost nove predsjednice Vijeća obnašati Goranka Horjan te da je nova pomoćnica ministra za međunarodnu kulturnu suradnju mr. sc. Nina Obuljen. Nakon što su usvojili zapisnik prethodne sjednice Vijeća, članovi su razmatrali predmete pristigle na Poziv za predlaganje programa javnih potreba u kulturi za 2006. godinu (područje amaterizma) te istaknuli da u analizi prošlogodišnjih izvješća, korisnici kulturno-umjetničkog amaterizma pišu kvalitetna i iscrpna izvješća. Osim pregleda predmeta pristiglih na Poziv za predlaganje programa javnih potreba u kulturi za 2006. godinu kao i onih pristiglih naknadno, Vijeće je ponovno raspravljalo o važnosti i mogućnosti osnivanja kulturnih centara te je zatražilo od Ministarstva kulture informacije o dosadašnjim inicijativama u tom smjeru.