6. Dani medijske pismenosti pod sloganom „U ravnoteži – ONline i OFFline“

  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika

Foto: HINA i MKM

24. travnja 2023. – U organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, u suradnji s brojnim partnerima te uz podršku Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti i obrazovanja, 6. Dani medijske pismenosti održavat će se pod sloganom „U ravnoteži – ONline i OFFline“, od 24. do 30. travnja 2023., dok će se dio aktivnosti nastaviti i sljedećih tjedana, najavljeno je danas na konferenciji za medije održanoj u Gradskoj knjižnici i čitaonici Bogdana Ogrizovića u Zagrebu.

Ove je godine fokus na utjecaju medija i društvenih mreža na mentalno zdravlje djece i mladih, kao i na problemu dezinformacija te važnosti kritičkog promišljanja i medijskog obrazovanja. Naglasak je na izgradnji zdrave slike o sebi djece i mladih u virtualnom medijskom prostoru te jačanju njihovih socijalno-emocionalnih kompetencija, ključnih vještina i „zaštitnih čimbenika“ u suvremenom okruženju, bilo virtualnom ili stvarnom.
 
Čestitajući učenicima čiji su radovi pobijedili na filmskom natječaju na temu „Odnosi i prijateljstva – online i offline“, ministrica kulture i medija dr. sc. Nina Obuljen Koržinek istaknula je koliko je važno omogućiti mladima stjecanje znanja i vještina kako bi bili sposobni stvoriti zdravu sliku o sebi kako u stvarnom, tako i u virtualnom medijskom prostoru.
 
Govoreći o važnosti ovogodišnjih Dana medijske pismenosti „U ravnoteži – online i offline“, ministrica je naglasila važnost kritičkog promišljanja za sigurno konzumiranje medijskog sadržaja i korištenja društvenih mreža, što je i jedan od ciljeva Nacionalnog plana oporavka i otpornosti. „Cilj nam je ojačati otpornost društva na dezinformacije“, naglasila je ministrica te podsjetila koliko Ministarstvo ulaže u ojačavanje kapaciteta medija, odnosno profesionalnog novinarstva. Ministrica je također istaknula da su u završnoj fazi prijave na Javni poziv za dodjelu bespovratnih sredstava u sklopu mjere „Uspostava provjere medijskih činjenica i sustava javne objave podataka“, čiji su nositelji Ministarstvo kulture i medija i Agencija za elektroničke medije, za što je Republika Hrvatska osigurala 45 milijuna kuna, odnosno 5.972.526 eura.
 
Ministrica je ovaj program stavila u kontekst jednog od najvažnijih projekata Ministarstva u smislu razvoja pismenosti, kako uže, medijske, tako i one općekulturne, koja je cilj programa poput „Rođenih za čitanje“ i različitih projekata razvoja publike od najranije dobi, koji utječu na razvoj kritičkog mišljenja i aktivnog sudjelovanja građana u kulturi i demokratskim procesima.
 
Okupljenima su se obratili državni tajnik u Ministarstvu znanosti i obrazovanja Ivica Šušak, zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije Robert Tomljenović i zamjenica predstojnice Ureda UNICEF-a za Hrvatsku Ana Dautović.
 
Tom su prilikom dodijeljene plakete učenicima osnovnih i srednjih škola, pobjednicima filmskog natječaja na temu „Odnosi i prijateljstva – online i offline“, koji su u sklopu Dana medijske pismenosti organizirali Agencija za elektroničke medije, UNICEF i Hrvatski filmski savez.  U osnovnoškolskoj kategoriji pobijedio je film „Online (tanka linija) Offline“ autora Pie Jandrić, Iris Huđin i Noe Piraka iz OŠ Čazma, uz podršku mentorice, profesorice hrvatskog jezika Nikoline Huđber Mesar. U srednjoškolskoj kategoriji pobijedio je film „Realnost” učenika Elektrostrojarske škole Varaždin Ive Osivnik i Jakova Bastalca, uz podršku profesora Tibora Büna i voditelja Prve školske televizije.
 
Istraživanje Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu „U potrazi za mjerom između školskog igrališta i TikToka“, provedeno tijekom 2022. među 17.472 učenika te 3.634 učitelja i nastavnika iz 165 škola u Hrvatskoj, pokazalo je da su djeca i mladi svjesni koristi koje im je donijela moderna tehnologija, no istodobno su zabrinuti zbog negativnog utjecaja koje ima na obrazovanje, na kvalitetu slobodnog vremena, kao i na fizičko i mentalno zdravlje. Iako puno vremena provode pred ekranima i u velikoj su količini zaokupljeni sadržajima u online okruženju, uspoređujući svoje odnose na mreži i uživo, djeca i mladi radije biraju druženje uživo.
 
Na portalu medijskapismenost.hr, koji je glavna komunikacijska platforma Dana medijske pismenosti, za besplatno preuzimanje dostupna su 33 obrazovna materijala i 30 videolekcija. U projektu sudjeluju brojni vrtići, škole, fakulteti, knjižnice, kina, medijske kuće, udruge i druge ustanove održavanjem predavanja, radionica, filmskih projekcija, panel-diskusija i drugih aktivnosti s ciljem promicanja medijske pismenosti – uživo ili online.

Program: https://www.medijskapismenost.hr/dani-medijske-pismenosti-2023-raspored-dogadanja/.



Pisane vijesti