Prikazivanjem ukrajinskog filma „Donbas“ u Šibeniku, Osijeku, Puli i Zagrebu obilježen Dan Europe

• Slika
  • Slika
  • Slika
© Nina Đurđević

9. svibnja 2022. – U povodu obilježavanja Dana Europe, a uoči projekcije filma „Donbas“ ukrajinskog redatelja Sergeja Loznice u Kaptol Boutique Cinema u Zagrebu, ministrica kulture i medija dr. sc. Nina Obuljen Koržinek čestitala je Dan Europe. Naglasivši civilizacijske vrijednosti slobode, demokracije, prava i mira koje kao Europljani živimo, ministrica je izrazila žaljenje što su zbog rata te vrijednosti uskraćene ukrajinskom narodu.

Uz solidarnost s patnjom ukrajinskog naroda i pomoć koju u ovom trenutku pružamo, ministrica je istaknula kako o povezanosti Hrvatske i Ukrajine svjedoče mnogi projekti iz područja kulture. Podsjetila je ponajprije na zajednički rad filmskih djelatnika u stvaranju serije „Šutnja“ redatelja Dalibora Matanića u produkciji Drugog plana, koja je dijelom snimana u Kijevu upravo u godini prije početka ruske agresije. Navela je i ukrajinski film „Vizija leptira“, koji je realiziran u koprodukciji s hrvatskim producenticama 4 Film, a o čijem uspjehu govori činjenica da će svjetsku premijeru doživjeti na Filmskom festivalu u Cannesu. Ministrica je još jednom potvrdila hrvatsku solidarnost s Ukrajinom te kako uz pomoć ukrajinskom narodu pomažemo i u očuvanju i zaštiti kulturne baštine te pozvala sve na suradnju i zajedništvo, koji su ključ za postizanje mira.

Uz ministricu, publici su se obratili i ukrajinski veleposlanik Vasyl Kyrylych, voditelj Predstavništva Europske komisije u Hrvatskoj Ognian Zlatev, ravnatelj HAVC-a Christopher Peter Marcich i voditeljica Deska Kreativne Europe – Ureda MEDIA Hrvatske  Martina Petrović.

Na inicijativu Međunarodnog festivala književnosti u Berlinu Desk Kreativne Europe – Ured MEDIA Hrvatske, u suradnji s Art kinom Arsen u Šibeniku, kinom Urania u Osijeku, Valli u Puli i Kaptol Boutique Cinema u Zagrebu te u partnerstvu s Hrvatskim audiovizualnim centrom i Predstavništvom Europske komisije u Hrvatskoj Dan Europe 8. i 9. svibnja 2022. godine obilježava se prikazivanjem ukrajinskog filma „Donbas“ u režiji Sergeja Loznice. Naknade za prikazivanje filma bit će usmjerene organizaciji „Filmmakers for Ukraine“, dok će prihod od ulaznica biti doniran ili ukrajinskim izbjeglicama koji su svoje utočište trenutačno pronašli u Hrvatskoj ili ukrajinskim filmašima.

Pisane vijesti