Glupa publika i novinarska pamet
Koncepcija:
Medijski sadržaj degradirao je do mjere kad postaje teško pronaći kvalitetan domaći sadržaj. Mediji su postali industrija koja posluje isključivo prema zakonima tržišta, a neprofitno se izjednačava s nezanimljivim. Dok s jedne strane javnost sve manje vjeruje novinarima (više od polovice građana nema povjerenje u medije prema posljednjem istraživanju GfK Croatia), s druge, one medijske, vlada hiper produkcija sadržaja koji publika najviše traži pa se sve češće čuje i kako je publika glupa.
Ovo je radikalno suprotan odnos od onoga koji bi medij i publika trebali graditi, a da bi se stvorio javni prostor u kojem je moguće čuti i različita razmišljanja argumentirana razumom, a ne blokadom prometnica ili prosvjedom na ulici. Projekt bi se bavio mogućim uzrocima takvom stanju:
- Komercijalizacija medija, studija slučaja beogradskog B92 i zagrebačkog Radija 101
- Medijsko tržište, distribucija tiska i frekvencija, komercijalan nasuprot strukovnom lobiju
- Istraživanje o lokalnim moćnicima i subvencioniranim lokalnim medijima
- Najčešće citirani izvori, medijsko obrazovanje i obrazovanje novinara
Ciljevi
Uvid javnosti u širi kontekst propadanja medijske ponude i mehanizama koji dovode do tabloidizacije sadržaja. Predstavljanje glavnih aktera na medijskom tržištu i utvrđivanje odgovornosti svakog pojedinog za gubitak najvećeg kapitala medija – povjerenja publike.
Publike
Projekt je adresiran medijskoj publici i medijskoj industriji te istražuje moguće uzroke međusobnog nepovjerenja i tko iz takve situacije izvlači najveću korist. Propituje način kako mediji tretiraju publiku, kao nijeme konzumente i ciljanu marketinšku skupinu.
Načini ostvarenja ciljeva
Ponuda sadržaja medija 1998. i danas, broj zaposlenog kreativnog osoblja i izvori prihoda. Javne rasprave o ključnim medijskim zakonima, postupanje regulatornih tijela, kriteriji za subvencioniranje medija, odnos subvencija i ostvarenih prihoda, najčešći izvori informacija u nekom razdoblju ili na konkretnom slučaju.
Recenzija stručnog povjerenstva:
Zanimljiv i važan projekt kojim se želi dubinski istražiti proces devastacije medijskog prostora u Hrvatskoj i regiji. Umjesto paušalnih ocjena kojima se samo detektira postojeće stanje, projekt nudi na osnovi dvije studije slučaja (B92 i Radio 101) i analize dokumenata u dužem vremenskom razdoblju (od 1998.), odgovore na ključna pitanja - kako je i zašto došlo do tabloidizacije medijskih sadržaja i gubitka povjerenja građana/ki u njihovu vjerodostojnost te tko je od toga jedino imao i kakvu korist. Ukoliko se ostvare postavljeni ciljevi projekta, moguće je početi situaciju i mijenjati. Ozbiljnost projekta vidi se i na osnovi predviđenih finalnih proizvoda – 1 reportaže od 8 kartica, analize od 6 kartica i prezentacije istraživanja od 8 kartica.