Oluja mozgova i kreativnih ideja u Vinkovcima (Vukovarsko-srijemska županija) 6. svibnja 2019. godine
Na početku radionice voditelji su predstavili program Ruksak (pun) kulture te temu radionice i sebe. Nakon toga su se, pomoću konstelacijskih vježbi , voditelji i sudionici međusobno upoznali kroz razgovor o osnovnim pojmovima vezanima za održivost, o stanju u Vinkovcima te u Hrvatskoj. Kroz kratku priču o posljedicama svakodnevnih odluka pojedinca, učenici su upoznali međupovezanost ekonomskih, društvenih i ekoloških kretanja na globalnoj razini. Prolazeći kroz ciljeve održivog razvoja, razvila se kratka diskusija o svakom pojedinačnom cilju, njegovom značaju na lokalnoj razini te u kontekstu cijelog svijeta.
U drugom dijelu, nakon pojašnjenja riječi „kampanja“, učenici su kroz kinestetičku oluju mozgova naveli razne aktivnosti koje bi sami mogli poduzeti kako bi doprinijeli ostvarenju ciljeva održivog razvoja. Potom su se podijelili u 4 grupe i odabrali jedan cilj na kojem žele raditi. Grupe su osmislile način na koji se žele obratiti svojim sugrađanima te je došao red na izradu plakata. Kroz kratku prezentaciju o izražajnim sredstvima i važnosti vizualne komunikacije, komentiranje primjera aktivističkih plakata te prezentaciju tehnike kolaža i markera, učenici su usmjereni prema osmišljavanju plakata. Nakon skica, krenuli su na izradu plakata koristeći papire u boji i crne markere različitih debljina.
Jedna se grupa bavila ciljem „Čista voda i sanitarni uvjeti“ te je zabrinuta lokalnim onečišćenjima odlučila postaviti provokativno pitanje svojim sugrađanima „Piti ili ne piti?“ kako bi podigla svijest o zagađenosti vode. Uz to se odlučila za vizualni prikaz prirodnog i onečišćenog krajolika unutar boce. Druga grupa je odlučila baviti se ciljem „Kvalitetno obrazovanje“ te su osmislili vizual glave čovjeka u kojoj je zasvijetlila žarulja te koja zrači uputama za promjene u obrazovnom sustavu. Treća grupa je osmislila kampanju „Susjedstvo je jače uz domaće“ koja poziva ljude na stvaranje zelenih krovova i uzgoj vlastitog povrća na krovovima zgrada.
Iako su krenuli od jednog cilja, ispostavilo se kako je kampanja usko povezana s više njih, kao npr. „Održivi gradovi i zajednice“ i „Svijet bez gladi“. Na plakatu su se izrazili zgradama iz kojih se šire linije koje simboliziraju raslinje te krugovi koji simboliziraju plodove. Četvrta grupa je izabrala cilj „Dostojanstven rad i ekonomski rast“ te je vizualnim prikazom zadovoljnih ljudi koji nose uspješnu tvrtku odlučila iskomunicirati da je temelj svake uspješne tvrtke zadovoljan zaposlenik.
Radionica je završila prezentacijom rješenja i kratkim komentarima te podjelom povratnih informacija, pohvala i konstruktivnih kritika na cijelu radionicu.