- Objavljeno: 21.09.2010.
Retrospektivna izložba pokretača hrvatske secesije Roberta Auera
Opus pokretača hrvatske secesije Roberta Auera (1873.-1952.) prvi put je cjelovito predstavljen na retrospektivnoj izložbi koju je u Galeriji Klovićevi dvori otvorio ministar kulture mr. sc. Božo Biškupić.
Robert Auer bio je nepravedno zanemaren i ovom se retrospektivom, koja daje mogućnost cjelovita susreta s njegovom djelom, ispravlja povijesna nepravda prema tom umjetniku koji je "na velika vrata" uveo u hrvatsku likovnu umjetnost temu ženskoga akta, istaknuo je ministar Biškupić.
Posebice je pohvalio vodstvo i djelatnike Klovićevih dvora zahvaljujući kojima se Zagreb, kako je rekao, učvrstio na kulturnoj karti svijeta.
Ravnateljica Klovićevih dvora Vesna Kusin podsjetila je da je jedna od zadaća te muzejske kuće revalorizacija opusa hrvatskih umjetnika koji su bili nepravedno lišeni strukovne pažnje, poput Auerovog. Kad je pak riječ o Auerovoj retrospektivi napomenula je da je dodatna poteškoća bila što su njegova djela uglavnom u privatnim zbirkama, a za dio se i ne zna gdje su. Zahvalila je Auerovoj unuci gospođi Evi Sedak koja je omogućila da se izlože djela iz njezine obiteljske ostavštine.
Izloženo je više od stotinu ulja na platnu, tridesetak skica, crteža i studija, te nekolicina predmeta primijenjene umjetnosti iz razdoblja od samih početaka autorova bavljenja likovnom umjetnošću za vrijeme školovanja u Beču, Zagrebu i Münchenu preko djela nastalih pod utjecajem historicizma, simbolizma i secesije, pa sve do zrelih kasnih radova.
Autorice izložbe su Petra Senjanović i Irena Kraševac, a likovnoga postava arhitekt Mario Beusan.
Izložena djela nastala su u rasponu od 1892. do 1952. i obuhvaćaju tri glavne teme umjetnikova opusa: portretno slikarstvo s posebnom sekcijom dječjih portreta, akt i reprezentativne alegorijske kompozicije.
Posebice je pak obrađeno razdoblje Auerova priklanjanja novim stilskim kretanjima - secesiji i simbolizmu iz prva dva desetljeća umjetnikova profesionalnog stvaranja.
Kako je rekla Irena Kraševac, Auer je bio vrstan majstor kista, a "presudili su" mu oni koji nisu shvatili njegovu rafiniranost, dok izložba oslobađa od nametnutih predrasuda.
Rekavši da će posjetitelji na izložbi moći doživjeti "tihu zavodljivost Auerovih slika", Petra Senjanović napomenula je da na izložbi nedostaje deset slika koje je umjetnik odabrao da ga predstavljaju "post mortem".
Izložba će biti otvorena do 21. studenoga, a prati ju i opsežan katalog.
Ravnateljica Klovićevih dvora najavila je da će se svi Auerovi radovi, koji će se možda pronaći za trajanja retrospektive, biti predstavljeni na popratnoj izložbi. (Hina)