- Objavljeno: 18.05.2023.
Održan okrugli stol na temu intelektualnog vlasništva u gaming industriji
17. svibnja 2023. – U organizaciji interdisciplinarnoga poslijediplomskoga specijalističkoga studija "Intelektualno vlasništvo", na Sveučilištu u Zagrebu održan je okrugli stol pod nazivom "Intelektualno vlasništvo u 'gaming' industriji".
Sudjelujući na okruglom stolu, državni tajnik Krešimir Partl je podsjetio kako Ministarstvo kulture i medija s gaming sektorom surađuje još od 2017. godine, a od prošle godine Hrvatski audiovizualni centar osigurava sredstva za proizvodnju i razvoj novih igara koje imaju edukativni i kulturološki značaj poput Baltazara, Vučedola, igre koja je utemeljena na bajkama Ivane Brlić Mažuranić te su već prvi rezultati pokazali da je to dobar smjer. Govoreći o financiranju industrije računalnih igara državni je tajnik istaknuo kako je ideja HAVC-a i Ministarstva izgraditi ekosustav kojim bi se i u gaming industriji, poput već ustaljene prakse u filmskoj industriji, putem Zakona osiguralo financiranje od strane dionika.
Uvodnim riječima okupljenima su se obratili rektor prof. dr. sc. Stjepan Lakušić i prof. dr. sc. Tomislav Josip Mlinarić, prorektor za inovacije, transfer tehnologije i suradnju s gospodarstvom Sveučilišta u Zagrebu. Uz državnog tajnika Partla, na okruglom stolu raspravljali su i voditeljica sveučilišnoga interdisciplinarnoga poslijediplomskoga specijalističkoga studija "Intelektualno vlasništvo" na Sveučilištu u Zagrebu dr. sc. Romana Matanovac Vučković, dekan Akademije dramske umjetnosti Davor Švaić, dr. sc. Mirko Sužnjević s Fakulteta elektrotehnike i računarstva, Aleksandar Gavrilović ispred Klastera hrvatskih proizvođača računalnih igara / Gamechuck, Stevica Kuharski ispred Fill Rouge Capital, Andrej Kovačević ispred Exordium Games te Nenad Marčec predstavnik Hrvatskog društva skladatelja.
Glavna tema bio je nagli rast gaming industrije u Hrvatskoj te pitanja zakonskih okvira u području intelektualnog vlasništva, zaštite autorskih prava i srodnih prava za potrebe tog tržišta. Također, postavljeno je pitanje koliko akteri gaming industrije poznaju postupke zaštite i druge pravne aspekte, a osobito ugovore kojima se reguliraju međusobni odnosi dionika unutar industrije. Riječi je bilo i o odnosima s korisnicima te međusobnim odnosima između developera, izdavača i distributera te pitanju neravnoteže položaja ulagača i startupova zbog neinformiranosti kreativaca u području intelektualnog vlasništva.
Snimku okruglog stola pogledajte na: https://fb.watch/kBGlEGYO5P/.