Ministrica kulture najavila nastavak reformi u području audiovizualnog sektora na konferenciji New Europe Market (NEM)

Ministrica kulture dr. sc. Nina Obuljen Koržinek sudjelovala je u četvrtak, 15. lipnja, u Dubrovniku na završnom danu konferencije New Europe Market, koja okuplja medijske profesionalce iz Europe i svijeta u organizaciji tvrtke Mediavision. 



FOTO: New Europe Market (NEM)

   Na panelu pod nazivom „Stvari izgledaju bolje: hrvatsko produkcijsko proljeće“ nastupila je ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek, direktorica odjela za međunarodne odnose Hrvatske radiotelevizije Marija Nemčić te direktor Ring produkcije Dario Vince. Moderator panela bio je Nebojša Taraba, producent Drugog plana.

   Razgovaralo se o najavljenoj reviziji medijskih zakona te budućem ugovoru između Vlade i HRT-a koji će definirati poziciju i ulogu Hrvatske radiotelevizije u sljedećem petogodišnjem razdoblju. Na panelu je naglašeno kako HRT zauzima stožerno mjesto unutar ukupnog prostora kulturnih i kreativnih industrija u zemlji te je jedan od glavnim pokretača razvoja te industrije. Očekivane reforme medijskih zakona kao i najavljene izmjene Zakona o audiovizualnim djelatnostima trebale bi donijeti pozitivne promjene u hrvatskom audiovizualnom sektoru.

   Na pitanje vezano uz nove medijske zakone ministrica kulture istaknula je kako će se do kraja godine „usvojiti izmjene i dopune Zakona o audiovizualnim djelatnostima, što znači nastavak procesa reformi u audiovizualnom sektoru koji je započet prije devet godina.“ Na paketu medijskih zakona počet će se raditi krajem ove godine.
 
FOTO: New Europe Market (NEM)

   Na panelu se raspravljalo o odnosu nezavisnih producenata i Hrvatske radiotelevizije kao institucije koja aktivno sudjeluje u stvaranju novog kvalitetnog sadržaja. Svi sudionici panela složili su se da je u ovom sektoru potrebno uspostavljati pravila i usvojiti jasnu strategiju, ali i kako zbog brzog razvoja tehnologije i pojavljivanja novih platformi regulativa mora biti takva da može odgovoriti tim promjenama.

   Marija Nemčić je nadodala kako je „teško biti vizionar u našem poslu jer se nikada ne zna što će se dogoditi sljedeće. Potrebno je stalno biti prisutan i inovativan. U zadnjih 10 godina prošli smo kroz toliko promjena, a svijet oko nas mijenja se jako brzo.“

   Dario Vince je kao predstavnik producenata naglasio kako mu je želja da se na nezavisne producente gleda kao na ravnopravne partnere koji dostavljaju kvalitetan sadržaj, a ne kao na skupinu ljudi koja se još uvijek bori za priznanje titule nezavisnih producenata.

   Svi su sudionici panela kao problem istaknuli veličinu hrvatskog tržišta. Nebojša Taraba, producent serije Novine, koja je doživjela priznanje na globalnoj razini, naglasio je da svi moraju biti oprezni jer se radi o krhkom tržištu. Iako se ne može mijenjati veličina našeg tržišta, svejedno se može mijenjati odnos među akterima na tržištu. Raspravljalo se i o tome oslanjaju li se producenti u prevelikoj mjeri na Hrvatsku radioteleviziju te zanemaruju li druga moguća partnerstva i izvore financiranja.
 
FOTO: New Europe Market (NEM)

   Iako je Hrvatska pristupanjem Europskoj uniji prihvatila obvezu uvođenja minimalnih kvota po pitanju nezavisne produkcije, ministrica je istaknula da je jako bitno osvijestiti kako u široj javnosti tako i unutar HRT-a koja je uloga tih kvota i zašto je važno ulagati u visokokvalitetne nacionalne sadržaje.

   Vezano uz pitanja o najavljenoj reviziji medijskog zakonodavstva, ministrica je odgovorila: „Najavili smo redoslijed kako ćemo to raditi. Prvo je usvajanje konzistentne medijske politike paralelno s izglasavanjem revizije audiovizualne direktive, a onda redefiniranje nacionalnog zakonodavstva.“
   Marija Nemčić je s druge strane naglasila: „Bit ću ponosna ako jednog dana barem jedna komercijalna televizija uloži novac u hrvatski sadržaj, u barem jednu seriju i film.“

   Osim producentskog panela, sudionici NEM-a danas su mogli prisustvovati panelu „Ne možete me zaustaviti: Moć TV kanala“, „Studiji slučaja Novine – kad lokalno postane globalno“ te prilikama za druženje i ostvarivanje poslovnih kontakata uz pauzu za kavu koje su sponzorirali NBC Universal, Discovery Networks i Aspera.

   NEM je u Dubrovniku okupio oko 700 predstavnika televizijske industrije koji su predstavljali svoje projekte, ali i sudjelovali na brojnim panelima.  
 

FOTO: New Europe Market (NEM)





 


Pisane vijesti