- Objavljeno: 25.10.2021.
Medijska i informacijska pismenost za javno dobro – tema ovogodišnjeg Tjedna globalnih medija i informacijske pismenosti
24. – 31. listopada 2021. Južna Afrika domaći je ovogodišnjeg UNESCO-ovog Tjedna globalnih medija i informacijske pismenosti koji se svake godine obilježava kao prilika da se pregleda razvoj medijske i informacijske pismenosti za sve.
UNESCO i članovi UNESCO-ovog Saveza za medijsku i informacijsku pismenost pozivaju partnere diljem svijeta na promicanje ove manifestacije, organiziranjem i registracijom aktivnosti na mreži ili izvan nje. Uz središnje događaje poput Međunarodne konferencije o medijskoj i informacijskoj pismenosti i o međukulturnom dijalogu i Forum mladih, Tjedan globalne povezuje lokalne događaje u cijelom svijetu radi ojačavanja veza između medija i informacijske pismenosti kroz različite discipline, profesije i granice. Prvi Globalni tjedan medijske i informacijske pismenosti održan je 2011. godine u Fezu u Maroku, a u proteklih 10 godina bilježimo eksponencijalni porast dezinformacija, političke polarizacije, sve većeg utjecaja digitalnih platformi i pandemije COVID-19. |
U sadašnjem ekosustavu složenih, a ponekad i kontradiktornih poruka i značenja, svaki pojedinac treba biti opremljen kompetencijama za medijsku i informacijsku pismenost kako bi razumio i imao koristi od informacija i komunikacijskih mogućnosti. Medijska i informacijska pismenost osim toga, osnažuje ljude da razvijaju sebe i svoja društva kroz poboljšanje komunikacijske i informacijske sposobnosti. Ujedno je i važan alat za ublažiti probleme potencijalno štetnih sadržaja i ojačati prava na informacije i slobodu izričaja.
Odabrano je pet podtema za Globalni tjedan medijske i informacijske pismenosti:
1.) Pozicioniranje medijske i informacijske pismenosti u postpandemijskom svijetu,
2.) Poboljšanje suradnje među dionicima radi održavanja razvoja medijske i informacijske pismenosti,
3.) Promicanje drugog izdanja UNESCO-ovog kurikula za medijsku i informacijsku pismenost za nastavnike i učenike,
4.) Povećanje mogućnosti financiranja, i
5.) Unapređenje istraživanja i znanja o medijskoj i informacijskoj pismenosti.
Cilj je osigurati opipljiv napredak u ulozi medija i informacijske pismenosti kako bi podržali viziju informacija kao javnog dobra, u trenutku kad se svijet približava novoj, post-COVID normalnosti.