Kako nastaje umjetničko djelo? u Korenici (Ličko-senjska županija) 26. svibnja 2021. godine
Radionica Kako nastaje umjetničko djelo? održana je 26. svibnja 2021. u Srednjoj Školi „Plitvička Jezera“ u Korenici. Na radionici je sudjelovalo 17 učenika 1. i 2. razreda i dvije odgojno-obrazovne djelatnice. Radionicu je vodila Tanja Dabo.
Učenici su na radionici upoznali različita suvremena vizualna umjetnička djela koja su nastala u suradnji sa širom zajednicom, ali i ona koja traže i potiču neposredni osobni angažman svakog gledatelja ili gledateljice.
U prvom dijelu radionice razmatrala su se i analizirala djela društveno angažiranih umjetnika (Katerina Duda, Joseph Beuys, Kristina Leko), njihov moguć utjecaj na svakodnevni život i potencijal umjetnosti kao alata za društvene promjene, dok je u drugom dijelu radionice razred nakratko pretvoren u galerijski prostor u kojem su se učenici neposredno susreli s originalnim umjetničkim djelima autorice Tanje Dabo, a koja proizlaze iz osobnog rakursa.
Umjetnica je prikazala svoj video-rad „Ti si prekrasna osoba“, a potom i participativni rad „Oprost“, u kojem su učenici mogli i neposredno sudjelovati nakon čitanja dijelova tog rada i autorskog teksta.
Učenici su izjavili kako inače zbog nepostojanja kulturnog sadržaja u njihovom okruženju ne posjećuju muzeje i galerije i ne susreću se s umjetničkim djelima. Sadržaj koji im je prezentiran prihvatili su vrlo dobro, no to im je ujedno bio i prvi neposredan susret sa suvremenim i konceptualnim umjetničkim djelima nastalima u različitim medijima i s mogućnošću višeslojnog značenja i čitanja takvih djela.
Profesorice Merdić i Jovanić bile su izuzetno susretljive, zainteresirane i od velike pomoći u organizaciji radionice. Istaknule su edukativnu važnost neposrednog kontakta učenika i umjetnika/ica; većini učenika ovo je prvi kontakt s nekime tko stvara vizualnu umjetnost i iz osobnog iskustva im govori o tome.
Učenici su na radionici upoznali različita suvremena vizualna umjetnička djela koja su nastala u suradnji sa širom zajednicom, ali i ona koja traže i potiču neposredni osobni angažman svakog gledatelja ili gledateljice.
U prvom dijelu radionice razmatrala su se i analizirala djela društveno angažiranih umjetnika (Katerina Duda, Joseph Beuys, Kristina Leko), njihov moguć utjecaj na svakodnevni život i potencijal umjetnosti kao alata za društvene promjene, dok je u drugom dijelu radionice razred nakratko pretvoren u galerijski prostor u kojem su se učenici neposredno susreli s originalnim umjetničkim djelima autorice Tanje Dabo, a koja proizlaze iz osobnog rakursa.
Umjetnica je prikazala svoj video-rad „Ti si prekrasna osoba“, a potom i participativni rad „Oprost“, u kojem su učenici mogli i neposredno sudjelovati nakon čitanja dijelova tog rada i autorskog teksta.
Učenici su izjavili kako inače zbog nepostojanja kulturnog sadržaja u njihovom okruženju ne posjećuju muzeje i galerije i ne susreću se s umjetničkim djelima. Sadržaj koji im je prezentiran prihvatili su vrlo dobro, no to im je ujedno bio i prvi neposredan susret sa suvremenim i konceptualnim umjetničkim djelima nastalima u različitim medijima i s mogućnošću višeslojnog značenja i čitanja takvih djela.
Profesorice Merdić i Jovanić bile su izuzetno susretljive, zainteresirane i od velike pomoći u organizaciji radionice. Istaknule su edukativnu važnost neposrednog kontakta učenika i umjetnika/ica; većini učenika ovo je prvi kontakt s nekime tko stvara vizualnu umjetnost i iz osobnog iskustva im govori o tome.