Zmije nisu tako strašne kad ih animacijom ožive učenici iz Dobrinja na otoku Krku (Primorsko-goranska županija) 16. svibnja 2022. godine

  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
Filmska radionica Volim gledati animaciju, mogu stvarati animaciju održana je 16. svibnja 2022. godine u Područnoj školi Dobrinj u Dobrinju na otoku Krku. Na radionici je sudjelovalo 30 učenika 5. i 6. razreda te  troje odgojno-obrazovnih djelatnika. Radionicu je vodila Maša Udovičić.
Voditeljicu su u školi dočekali uzbuđeni učenici  koji su pomogli da se sve pripremi za početak radionice. Zajedno s voditeljicom rasporedili su radne materijale po stolovima i zainteresirano proučavali primjerke gotovih flipbookova i animiranih primjera u zoetropeima.

Radionica je započela predstavljanjem zanimanja producenta animiranih filmova, a zatim je uslijedilo kratko predavanje o povijesti animacije, te o tehnikama koje su se pojavljivale tijekom vremena. Učenicima je objašnjeno zašto se rade animirani filmovi i koja je razlika između igranog i animiranog filma. Nakon predavanje uslijedile su projekcije kratkih animiranih filmova, uz kratko predstavljanje svakog filma prije projekcije.

Učenici su imali priliku pogledati četiri animirana filma:  
 
  • “Ties/Veze” Dine Velikovskaye, emotivan film o odvajanju odrasle djece od roditelja, nastao u tehinici 3D olovke u prostoru
  • “Fresh Guacamole/Svježe guacamole” PES, nastao u tehinici duhovite manipulacije postojećih objekata
  • “Muedra” Cesar DiazMelendez, u stopmotion tehnici glinenog guštera/čovjeka snimanog u prirodi
  • “Sonambulo” Theodore Ushev, u 2D animaciji apstraktnih elemenata animiranih na temelju izražajne glazbe.

Učenici su pažljivo slušali cijelo izlaganje i pozitivno su reagirali na filmove. Uslijedila je rasprava o pogledani animiranim filmovima. Voditeljica programa učenike je upoznala s besplatnom aplikacijom koju mogu preuzeti na svoj mobilni uređaj i samostalno stvarati animirane filmove.
Uslijedila je radionica izrade flipbooka. Svi učenici dobili su isti zadatak, da naprave lopticu koja skače u dvadeset do trideset sličica. Većina učenika je napravila vježbu uspješno. Bili su ponosni na svoje uratke. Nakon flipbooka učenici su prešli na animaciju u zoetropeu.

Voditeljica je učenicima objasnila razliku između flipbooka i zoetropea. Dodijeljen im je zajednički zadatak, napraviti zmiju koja ulazi, gmiže i izlazi. Učenici su uspjeli napraviti odličnu animaciju, mijenjali su trake s crtežima i isprobavali rezultate različite brzine i smjer okretanja zoetropea. Voditeljica je školi ostavila jedan zoetrope s primjerima, kako bi ostali učenici, ukoliko žele imala mogućnost animiranja.