Moja babusja ne poznaje izraz biopower u Labinu (Istarska županija) 16. prosinca 2024. godine
Predstava „Moja babusja ne poznaje izraz biopower” i radionica „Mala aktivistička intervencija” održane su 16. prosinca 2024. godine u Srednjoj školi Mate Blažine u LAbinu. Autori i izvođači predstave i radionice su plesna umjetnica Nastasja Štefanić Kralj te video umjetnik i režiser Matija Kralj Štefanić. Predstavu je pogledalo 150 učenika i šest odgojno-obrazovnih djelatnika dok je na radionici sudjelovalo 40 učenika i jedan odgojno-obrazovni djelatnik.
Plesna predstava „Moja babusja ne poznaje izraz biopower” projekt je autorice Nastasje Štefanić Kralj i Matije Kralja Štefanića nastao kao reakcija na rusku invaziju Ukrajine, a vezuje se na ukrajinsko porijeklo autorice, prije svega činjenicu da njena baka i dalje, za čitavo vrijeme trajanja rata, živi u Berdyansku u Ukrajini, pod ruskom okupacijom.
Kako i sam naslov izvedbe sugerira, autori kombiniraju iskustveni pristup s teorijskim uvidima stvarajući intimistički solo koji se odmiče od direktnog političkog agitiranja, ali na drugi način direktno i otvoreno progovara o „ideji“ rata. Rodbinske veze autorice s Ukrajinom tako postaju okvir tematiziranja puno širih pitanja o prirodi ljudske egzistencije u svijetu u kojemu je ratno stanje „normalno”, permanentno stanje.
Nakon predstave održano je predavanje o aktivizmu u umjetnosti te o aktivizmu općenito. Kroz predavanje učenici su se upoznali s definicijama i povijesti termina „aktivizam“. U sklopu predavanja razgovarali su o društveno angažiranoj umjetnosti uz primjere Sanje Iveković „ženska kuća”, Davor Konjikušić „Aura: F37”, Ana Dana Beroš „Intermundia”, Guerilla Girls, kolekcija W&A museum „dissobedient objects”. Učenici su postavljali pitanja, prepoznavali autore među primjerima (Picassova Guernica, Banksy) i aktivno sudjelovali kroz cijelo predavanje i nadopunjavali s prijedlozima.
Zatim se održala radionica izrade aktivističkih plakata. Zadatak im je bio da odaberu jednu od tema aktivizma (ekologija, antiratna tema, politička tema - rodna pitanja, marginalizirane skupine, pitanje javnog prostora...) te da naprave plakate koji će biti edukativnog tipa, ali kojima će također prenijeti određenu poruku kroz koju se zalažu za promjene za koje i sami smatraju da su potrebne. U toku radionice učenici i učenice su aktivno sudjelovali i na različite načine pokušavali doći do rezultata sveukupno ostavljajući dojam visoke zainteresiranosti za rad i nova znanja.