Oda drveću u Goveđarima (Dubrovačko-neretvanska županija) (7. studenog 2024. godine)

  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika

Radionica Oda drveću gostovala je 7. studenog 2024. godine u Područnoj školi Goveđari na otoku Mljetu. Na radionici je sudjelovalo 6 učenika od 1. do 3. razreda u pratnji odgojno-obrazovne djelatnice Dijane Palunčić. Radionicu su vodile vizualne umjetnice i likovne pedagoginje Jelena Kovačev i Valerija Djanješić.

Oda drveću je ekološko-likovna radionica posvećena suživotu čovjeka i prirode. Glavni motiv i okosnica radionice je stablo te se ono provlači u tri koraka: izrada papira od recikliranog materijala, aktivno promatranje školskog dvorišta te slikanja prirodnih motiva pulpom.

Nakon upoznavanja s polaznicima započeo je razgovor o važnosti drveća za opstanak ljudi te o blagodatima koje nam šume svakodnevno pružaju. Radionica se održala u školskom dvorištu s pogledom na more i prirodne blagodati otoka Mljeta. Zatim je uslijedila demonstracija prvog koraka radionice, izrade papira. Voditeljice su svaki od koraka prvo pokazale, ponovile te je zatim krenuo proces izrade papira u grupama. Učenici su proces odmah upamtili i izradili nove papire od onih starih, otpadnih. Izrađeni papiri nošeni su u školsko dvorište na sušenje.

U šetnji dvorištem učenici su imali vođeno promatranje okoline te je uslijedio razgovor o biljkama, drveću i cvijeću koje ih okružuje. Učenici su tehnikom frottage-a, uzimali otiske s površine kore drveta, opažali vrste drveća koje imaju u svojem dvorištu te je svaki od učenika odabrao po jedan motiv koji je ilustrirao u tehnici ugljena. Potom je uslijedio razgovor o različitosti tekstura, boja i oblika koje nam priroda svakodnevno daje.

Posljednja etapa radionice je slikanje pulpom. U ovom koraku skice iz dvorišta poslužile su za inspiraciju i odabir motiva koje učenici potom izrađuju na površini novonastalih papira. Ovoga puta u kivete s pulpom učenici su dodavali po malo boje kako bi konačan produkt rezultirao gradijentom, odnosno različitim nijansama iste boje koje opažamo i u prirodi.

Nakon izrađenih slika pulpom, učenici su zajedno s voditeljicama uredili školski prostor te vrlo veselo pomagali u slaganju materijala. Na samom kraju uslijedio je razgovor s polaznicima o tome što su naučili te dijeljenje dojmova o radionici. Učenici su bili sretni zato što su naučili novu tehniku, gledali prostor školskog dvorišta drugim očima, bili na svježem zraku i što je najvažnije, učili na temelju vlastitog iskustava.