Snimi svoju školu kao svoju u Novakima (Zagrebačka županija) 1. listopada 2024. godine

  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
Radionica „Snimi svoju školu kao svoju“ održana je 1. listopada 2024. godine u Osnovnoj školi Vladimir Deščak u Novakima. Na radionici je sudjelovalo 12 učenika šestog razreda i dvije odgojno-obrazovne djelatnice. Radionicu su vodili Saša Ban i Nevenka Sablić.

Radionica dokumentarnog filma, koju su vodili redatelj Saša Ban i scenaristica Nevenka Sablić, imala je za cilj upoznati djecu s procesom nastanka dokumentarnog filma te ih aktivno uključiti u sve faze rada. Radionica je trajala 3 sata i bila je podijeljena u tri cjeline.

Prvi dio radionice bio je posvećen kratkom uvodu u dokumentarni film, istraživanju teme i rada na scenariju. Djeca su pokazala dobro predznanje, znali su definirati pojedine aspekte filma i razlikovati filmske vrste, bili su zainteresirani i brzo se moglo krenuti s drugom fazom radionice.

Druga cjelina bila je snimanje. Grupa je iznenadila otkrivši za početak prostor koji nazivaju „terapija”, skriveni dio ispod stepeništa, koji su uredili učenici. Za razliku od velikih otvorenih prostora koji dominiraju u školi Vladimir Deščak ovdje učenici mogu uživati u svojoj privatnosti u dijelu škole koji doživljavaju kao svoj. Zanimljivo je da su učenici tih kvaliteta svjesni i pokazali su nam nekoliko načina na koji misle da bi to mjesto trebali snimiti. Jedan od dječaka bio je zainteresiran za snimanje tona te je svoj zadatak tako predano obavljao da je sve ostale zabavljao pozicijama u kojima bi se nalazio u svojoj namjeri da to što bolje obavi.

Ostali prostori bili su također jako zanimljivi jer se radi o modernoj školi čijih su prednosti učenici svjesni. Veliki prostrani foaje unutar kojega se nalazi menza sjecište je raznoraznih zbivanja. Klupe i ploča na otvorenom prostoru izvan škole učenicima pružaju nesvakidašnje iskustvo nastave tako da i sami kažu da se tamo osjećaju „slobodnije”. Voditelji radionice omogućili su učenicima korištenje opreme za snimanje slike i zvuka, što je poslužilo kao polazište za daljnje upute i razmjenu ideja o tome kako se stvarnosti može pristupiti na različite načine.

Treći dio radionice obuhvatio je pregled prikupljenog materijala. Iako je vrijeme za montažu bilo ograničeno, razgovarali smo o ulozi montažera i istražili različite mogućnosti koje montaža nudi. Ključno u razgovoru bilo je osvijestiti da je montaža, kao i snimanje, stvar perspektive autora i njegove moralne odgovornosti.

Snimljeni materijal može poslužiti kao obrazovni resurs koji učenici mogu ponovno gledati, jer su u njemu integrirane upute i razgovori o režijskim postupcima. To može poslužiti kao mogući nastavak učenja o dokumentarnom filmu unutar izbornih aktivnosti vezanih uz medijsko obrazovanje.