Kulturni centar Travno u Oklaju (Šibensko-kninska županija) 19. rujna 2024. godine
Radionica Snimi svoju školu kao svoju održana je 19. rujna 2024. godine u Područnoj školi Oklaj (Osnovna škola Antuna Mihanovića - Petropoljskog Drniš). Na radionici je sudjelovalo 11 učenika od5. do 8. razreda i jedna odgojno-obrazovna djelatnica. Radionicu su vodili Saša Ban i Nevenka Sablić.
Radionica dokumentarnog filma, koju su vodili redatelj Saša Ban i scenaristica Nevenka Sablić, imala je za cilj upoznati djecu s osnovama dokumentarnog filma i voditi ih kroz sve faze stvaranja. Većina sudionika bila je mlađeg uzrasta, no unatoč tome, djeca su se iznimno dobro snašla u svakom dijelu procesa.
Prvi dio radionice bio je posvećen kratkom uvodu u dokumentarni film i fazi istraživanja teme i rada na scenariju. Djeca iz Oklaja pokazala su iznimnu kreativnost, donoseći mnoštvo ideja za razvoj priče i prostore koje bi voljeli opisati i filmski zabilježiti.
Druga cjelina uključivala je snimanje, gdje su nas djeca provela kroz različite važne prostore škole, od starog i novog dijela knjižnice do sportske dvorane i vrta s maslinikom. Učenici su aktivno sudjelovali, pokazujući maštovitost, interes i izvrsne timske vještine. Upoznali su se s tehnikom snimanja slike i zvuka, različitim načinima prikazivanja prostora i režije, te su istraživali načine snimanja intervjua i pozicioniranja sugovornika naspram kamere. Također su učili o povezanosti zvuka i slike, kao i snimanju zvuka kao zasebnog materijala. Učenicima je najzanimljiviji dio procesa bio snimanje, a željeli su zabilježiti što više prostora u školi. Ispitivali su kako različiti pristupi utječu na to kako stvari izgledaju i zvuče na filmu.
Voditelji radionice omogućili su učenicima korištenje opreme za snimanje slike i zvuka, što je poslužilo kao polazište za daljnje upute i razmjenu ideja o tome kako se stvarnosti može pristupiti na različite načine.
Treći dio radionice obuhvatio je pregled prikupljenog materijala. Iako je vrijeme za montažu bilo ograničeno, razgovarali smo o ulozi montažera i istražili različite mogućnosti koje montaža nudi. Ključno u razgovoru bilo je osvijestiti da je montaža, kao i snimanje, stvar perspektive autora i njegove moralne odgovornosti. Djeca su kroz raznovrsni materijal vidjela na koji način je stvarnost bilježio jedan učenik, a na koji neki drugi.
Djeca su dobila snimljeni audio i video materijal u trajanju od preko sat vremena, koji sadrži mnoštvo perspektiva, snimateljskih i redateljskih tehnika. Ovaj materijal može poslužiti kao obrazovni resurs koji učenici mogu ponovno gledati, jer su u njemu integrirane upute i razgovori o režijskim postupcima. To može poslužiti kao mogući nastavak učenja o dokumentarnom filmu unutar izbornih aktivnosti vezanih uz medijsko obrazovanje.