Animacijom kroz osjećaje u Kumrovcu (Krapinsko-zagorska županija), 20. svibnja 2024. godine

  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika

Projekcija animiranih filmova s temom osjećaja i radionica animacije plastelinom „Animacijom kroz osjećaje“ održani su 20. svibnja 2024. godine u Osnovnoj školi Josipa Broza u Kumrovcu. Na radionici je sudjelovalo 18 učenika 7. razreda i dvoje odgojno-obrazovnih djelatnika. Radionicu je vodila producentica animiranih filmova Maša Udovičić.

Voditeljica je učenicima ukratko predstavila svoj profesionalni put, kako je od građevinskog inženjera postala producentica animiranih filmova, te od kojih se elemenata taj posao danas sastoji. Nastojalo se objasniti da bavljenje filmom ima i umjetnički i tehnički aspekt koji su cijelo vrijeme isprepletani.

Program je započeo razgovorom o animaciji kao načinu izražavanja, a uz pomoć primjera prošlo se kroz povijest animacije od samih početaka iz antičkog doba, preko optičkih igračaka do danas. Razgovor je potaknuo učenike da razmisle na koji način su nastali filmovi različitih tehnika i koje tehnike su dostupne danas. Zaključeno je da suvremeni autori imaju privilegiju koristiti se svim tehnikama i znanjima koja su nastajala kroz dugu povijest. Nakon razgovora slijedila je projekcija tri kratka animirana filma nastala korištenjem različitih tehnika, od kojih dva filma domaćih mladih autora. Filmovi su učenicima bili zanimljivi zbog tema koje obrađuju i zbog originalnih izričaja i otvorila je put ka kratkom razgovoru.

Radionica animacije plastelinom uz snimanje tabletima učenicima je dala priliku da se okušaju u procesu nastanka pravog animiranog filma. Cilj je bio od plastelina oblikovati lice i animirati promjenu jedne emocije u njenu suprotnost, npr. bijes u sreću. Učenici su modelirali plastelinom kreativno se izražavajući, zatim snimali puno sličica malih izmjena na liku i na kraju pregledavali svoju prvu uspješnu animaciju. U procesu je podjednako važna umješnost modeliranja plastelinom, ali i korištenje novih tehnologija i snalaženje u nepoznatom softwareu.
Učenici su pokazali iznimnu zainteresiranost i umješnost i najvažnije, osjetili veselje uspjeha vlastite kreacije.