Svemir u Bebrini (Brodsko-posavska županija) 21. rujna 2023. godine

  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika

Radionica Sve(i)mir – Rubovi beskraja održana je 21. rujna 2023. godine u Osnovnoj školi „Antun Matija Reljković“ u Bebrini. Na radionici je sudjelovalo 10 učenika i troje odgojno-obrazovnih djelatnika. Radionicu je vodila akademska slikarica Nina Bešlić.

Učenici su kroz prezentaciju i razgovor s voditeljicom ponovili osnovna znanja o likovnim elementima i kompoziciji, svemiru i galaksiji te su upotpunila znanja o toplini i boji zvijezda. Proširili su svoja znanja o likovnoj umjetnosti i upoznali se sa suvremenom umjetnošću. Analizirali su suvremena djela umjetnika koji se bave instalacijom i temom svemira. Učenici su aktivno sudjelovali u razgovoru s voditeljicom i razmjenjivali svoja znanja o temi. Prezentacija je bila popraćena mnoštvom vizuala čiji je zadatak bio probuditi kreativnost učenika. U primjerima apstraktnih umjetnika naučili su prepoznati likovne odnose. Preko reprodukcija uspoređivali su dvodimenzionalni i trodimenzionalni prikaz.

Zatim su krenuli u praktični dio gdje su realizirali svoju prvu umjetničku instalaciju. Kako se instalacija sastojala od objekta i pozadine, tako je zadatak bio podijeljen u dva dijela. Prvi dio je bio oblikovanje na dvodimenzionalnoj plohi, a drugi oblikovanje u prostoru na plošno istanjenoj masi koristeći se crtom i točkom u prostoru (kapa line, kuglice i štapići). Tako su učenici s bojom i različitim crtaćim i slikarskim alatkama prikazivali svemir koristeći se apstraktnim slikama. Apstraktne dvodimenzionalne slike su proširili u prostorne prikaze. Tako su povezali dvodimenzionalnu i trodimenzionalnu sliku. Učenici su se tijekom svog kreativnog zadatka kretali u dvodimenzionalnom i trodimenzionalnom prostoru umjetničkog djela, pretvarajući dvodimenzionalnu sliku u trodimenzionalnu instalaciju. Kada su sastavili sve dijelove, instalaciju su složili u prostoru škole.

Učenici su kroz radionicu proširili znanja o svemiru, razvili  imaginaciju i upoznali se s apstrakcijom u likovnom govoru. Upoznali se s instalacijom u likovnim umjetnostima. Naučili su kako likovni zadaci mogu biti kreativni, zabavni i kako se mogu različiti materijali i tehnike koristiti u realizaciji određene likovne teme, te kako se različite teme iz područja društvenih i prirodnih znanosti mogu likovno oblikovati.