Ples u virtualnoj stvarnosti u Sisku (Sisačko-moslavačka županija) 23. svibnja 2023. godine

  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
Program Ples u virtualnoj stvarnosti: Francis Footwork i radionica Kreativne plesne priče u organizaciji Hrvatskog kulturnog doma iz Rijeke održani su 23. svibnja 2023. godine u Osnovnoj školi Braće Bobetko u Sisku.

Program je održan za dvije grupe djece: u prvoj grupi je sudjelovalo 19 djece iz 1. i 3. razreda, uz pratnju 4 odgojno-obrazovna djelatnika, dok je u drugoj grupi sudjelovalo 20 djece iz 3. i 4. razreda uz pratnju 2 odgojno-obrazovna djelatnika. Radionicu je vodila Andreja Brozović Adžić Kapitanović, dok su tehničari za projekciju predstave u virtualnoj stvarnosti bili Igor Crnković iz Pilot Medie i Ana Bernard iz Hrvatskog kulturnog doma.

Program je održan u velikoj prostoriji u sklopu škole koja se koristi kao učionica informatike za školsku djecu i igraonica za vanjsku djecu. Djecu je dočekala voditeljica radionice i kratko ih uputila u program, upoznala s likovima iz predstave i objasnila kako se koriste VR naočale. Nakon toga su djeca udobno smještena i podijeljene su im VR naočale, uz pomoć tehničara koji su cijelo vrijeme trajanja predstave pazili da djeca nemaju problema s gledanjem predstave. Kako su djeca puno nemirnija pri gledanju programa od odraslih, mijenjaju pozicije, pokušavaju plesati, dignuti se… potreban je stalni nadzor i povremene korekcije na naočalama. Nakon predstave, napravljena je kraća pauza te se krenulo sa zagrijavanjem, učenjem jednostavne koreografije vezane uz likove iz predstave, pokazivanjem vlastitih plesnih pokreta te je na kraju održan i završni razgovor o dojmovima o predstavi i radionici.

Obje grupe djece, uključujući nastavničko osoblje, odlično su prihvatili VR predstavu i radionicu, pozorno prateći predstavu i aktivno sudjelujući u plesnoj radionici. Predstava u virtualnoj stvarnosti je popraćena stalnim uzvicima, kretanjem uz muziku, pljeskanjem i smijehom. Prema iskustvima s ranije održanih programa, broj dječaka je uvijek manji i na radionicama su često suzdržaniji (iako bi htjeli proplesati, što često rade dok ih nitko ne gleda), što ovdje uopće nije bio slučaj – ravnopravno su sudjelovali, učili jednostavnu koreografiju, pokazivali vlastite plesne pokrete.