Izrađivali smo fotograme u Vinkovcima (Vukovarsko-srijemska županija) 16. lipnja 2023. godine

  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
Likovna radionica Pokretni fotogram održana je 16. lipnja 2023. godine u Poljoprivredno šumarskoj školi Vinkovci. Na radionici je sudjelovalo 23 učenika 1. razreda srednje škole (smjer agrotehničar) te pedagoginja Valentina Čačić i nastavnica hrvatskog jezika Ivana Saplaić.

Radionicu su vodile viša asistentica Nina Licul e četvero studenata 2. godine diplomskog studija Likovne pedagogije Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci – Valentina Vukmanić, Petra Arežina, Lara Šebelja i Stela Stapić.

Pokretni fotogram je radionica namijenjena svim uzrastima. Iako je polazište radionice optička umjetnost Ivana Picelja, konačni produkt radionice uvijek je različit i rezultat je istraživanja u tehnici fotograma.

Prije dolaska učenika, grupa studenata s Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci imala je zahtjevan zadatak – potpuno zamračiti prostoriju. Učionica je imala velike prozore, što je značilo da je potrebno obložiti gotovo cijeli jedan zid aluminijskim folijama kako ne bi došlo do prodora svjetla koje bi moglo narušiti izvedbu radionice.

Prvi dio zadatka bio je priprema za izradu fotograma. To je značilo da su učenici trebali osmisliti kompoziciju od trodimenzionalnih malih predmeta i crteža na folijama, koja će u negativu ostati na papiru. U drugom dijelu naučili su korake u procesu razvijanja fotograma. U potpunom mraku (i uz pomoć crvenog svjetla) osvjetljavali su foto-osjetljive papire na koje su prethodno pripremili kompozicije po uzoru na likovni ritam Ivana Picelja. Zatim su papir u zadanom vremenu močili u kupke (razvijač, prekidač, fiksir).

Treći dio zadatka obuhvaćao je fotografiranje fotograma pametnim telefonom, te izradu gif animacija kako bi nastao pokretni fotogram. Spajanjem analognog i digitalnog postupka otvorile su se nove mogućnosti istraživanja ove tehnike. Učenici su iskazali želju za ponovnim sudjelovanjem u radionicama s umjetničkom tematikom.