Pokretni fotogram u Novoj Kapeli (Brodsko-posavska županija) 15. lipnja 2023. godine

  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
Likovna radionica Pokretni fotogram gostovala je 15. lipnja 2023. godine u Osnovnoj školi „Antun Mihanović“ Nova Kapela u Novoj Kapeli. Na radionici je sudjelovalo 25-ero učenika 6. razreda te knjižničarka Dragana Haramustek i pedagog Josip Dročić. Radionicu su vodile viša asistentica Nina Licul te četvero studenata 2. godine diplomskog studija Likovne pedagogije Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci – Valentina Vukmanić, Petra Arežina, Lara Šebelja i Stela Stapić.

Prilikom dolaska u Osnovnu školu „Antun Mihanović“ Nova Kapela, tim s Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci dočekala je knjižničarka Dragana Haramustek i pedagog Josip Dročić. Studenti su po dolasku započeli s pripremom učionice oblaganjem prozora aluminijskim folijama kako bi u potpunosti zamračili učionicu. Neobičan ambijent dočekao je učenike 6. razreda u inače vrlo osvijetljenoj učionici. Rad u zatamnjenoj prostoriji bio je potreban za uspjeh radionice Pokretni fotogram.

Fotogram je fotografska tehnika bez fotoaparata kojom se pomoću fotografski osjetljivog papira, raznih predmeta i svjetla stvara negativna slika na papiru. Kada se predmeti u mraku poslože na fotoosjetljivi papir, osvijetle se na dvije sekunde, a zatim se osvjetljeni papir stavlja u tekućine.

Polazište za radionicu bila je optička umjetnost Ivana Picelja. Nakon uvodnog predstavljanja, demonstracije tehnike i predstavljanja zadatka učenici su podijeljeni u grupe. Svaka grupa odabrala je vlastite elemente koje su koristili kao motiv fotograma. Učenici su bili radoznali po pitanju procesa izrade fotograma i željni samostalno, slobodno izrađivati iste. Učenici su birali predmete i crtali markerima na prozirne folije. Zatim su se svjetla ugasila, a studentice podijelile foto-osjetljive papire na koje su učenici složili predmete koje su prethodno pripremili. Svi učenici su u mraku pomoću svjetiljke mobilnog telefona izlagali foto-osjetljivi papir izravnoj svjetlosti na dvije sekunde. Učenici su pokazali disciplinu, znatiželju i interes tijekom cijelog procesa. Organizirano su razvijali fotograme u pomno planiranim koracima. Krajnji produkt radionice oduševio je učenike i obogatio za novo iskustvo.