Flipbook i povijest animacije u Koprivničkim Bregima (Koprivničko-križevačkoj županiji) 2. svibnja 2023. godine

  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
I ja mogu animirati! dvodijelna radionica flipbooka i kolaž animacije održana je 2. svibnja 2023. godine u knjižnici Osnovne škole Koprivnički Bregi. Na radionici je sudjelovalo 18 učenika 7. i 8. razreda. Uz voditeljicu Mašu Udovičić prisutne su bile knjižničarka Dijana Pleadin i učiteljica likovne kulture.

Cijeli program sastojao se od tri dijela: interaktivni razgovor o animaciji uz primjere iz povijesti, projekcija visoko vrijednih animiranih filmova i kreativni rad na animiranju flipbooka i kolaž animacije.

Projicirani su animirani filmovi Moj put (Svjetlan Junaković, Veljko Popović),  Animanimals: Zebra (Julia Ocker), Susjedi (Norman McLaren) i 11 (Vuk Jevremović). Filmovi različitih tema, pristupa pričanju priča, stila i tehnika, nagrađivani su od publike i od stručnih žirija. Cilj odabira je bio učenicima pokazati radove koje do sada nisu vidjeli, koji neće biti dio kurikuluma, a ne mogu se naći niti na internetu ukoliko ih se ne traži prema točnim podacima. Jedan film je nastao tehnikom klasične 2D animacije na papiru (Moj put), jedan 2D digitalnom animacijom (Animanimals: Zebra), jedan pikselacijom (Susjedi) i jedan kombiniranom tehnikom slikanja, crtanja i kolažom. Prije svakog filma voditeljica je dala napomenu na što treba obratiti pozornost pri gledanju filma, a nakon svakog filma porazgovaralo se dojmovima. Učenici su na projekcije dobro reagirali, iako su im neki filmovi bili čudni i trebalo je uložiti malo više napora u samo gledanje. Učenici su zahvaljujući prethodnom razgovoru o tehnikama sami zaključivali kako i zašto su filmovi nastali, a pitanjima i odgovorima nakon projekcija raščistile su se nedoumice i posložili dojmovi.

Nakon projekcije uslijedio je radionički dio. Radionica flipbooka je jednostavna i za rad su potrebni zalijepljeni papirići i obična olovka. Učenici su crtali rast cvijeta ili neke druge biljke. Svi učenici su uspjeli napraviti dobre radove, uživali su u radu i zabavili se. Ostatak papirića za flipbook je ostavljen školi za sljedeće radove.

Radionica cutout animacije koncipirana je tako da svaki učenik u kolaž tehnici od kartona u bojama i dodatnim crtanjem napraviti svoj lik, spajajući pomične dijelove patafiksom. Svaki učenik animirao je svoj lik u aplikaciji Stop Motion Studio kako hoda po pozadini, a drugi učenik je snimao. Neki učenici su već radili u aplikaciji, kao i knjižničarka i učiteljica likovnog, ali do sada se nisu susreli s kutijom za snimanje koju je voditeljica ponijela sa sobom. Nakon nekog vremena učenici su se oslobodili, pa su se zabavljali stvarajući duhovite interakcije svojih likova. Tako su se uz učenje nečeg novog uspjeli i zabaviti.