Magnetska privlačnost plesa u Križevcima (Koprivničko-križevačka županija) 1. prosinca 2022. godine

  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
Program „Magnetsko polje igre“  održan je 1. prosinca 2022. godine u Srednjoj školi  „Ivan Seljanec“ u Križevcima za učenike i odgojno-obrazovne djelatnike. Na programu je sudjelovalo 200 učenika od 1.-4. razreda i dvadeset odgojno-obrazovnih djelatnika.

„Magnetsko polje igre“ je multidisciplinarna plesna predstava nadahnuta Nikolom Teslom u izvedbi umjetnika Melite Spahić Bezjak, Larise Lipovac Navojec, Branka Bankovića i Maria Kovača te uz tehničko vodstvo Roberta Pavlića.

Nakon predstave održana je Znanstveno-plesna radionica (Magnetsko polje igre). Na radionici je sudjelovalo 40 srednjoškolaca u dobi od 15 do 19 godina i jedan odgojno-obrazovni djelatnik. Radionicu je vodila Melita Spahić Bezjak.

Predstava na zabavan i interaktivan način pronalazi dodirne točke i spaja umjetnost i znanost. Učenici su kroz predstavu bili upoznati s idejama i ulogama izvođača umjetnika. Kako predstava izvođački spaja pokret i ples, tekst, glumu, glazbu uz korištenje različitih scenografskih i tehničkih materijala i rekvizita  bila je inspiracija za uključenje u radionički dio. Učenici su bili otvoreni i sudjelovali su u svim interaktivnim dijelovima predstave. Njihovo uključivanje bilo je najaktivnije u momentima kada su pomagali izvođačima u pisanju izvedbenih (kreativnih) formula, sudjelovali su u pogađanju poznatih znanstvenika i povijesnih ličnosti.

Znanstveno plesna radionica  (Magnetsko polje igre) sadržajno nudi različite kreativne pristupe spajajući umjetnost i znanstvene teme iz same predstave koje se kroz različite igre, vježbe  asocijacija i kreativne zadatke obrađuju na radionici. Na kraju radionice zajedno i uz pomoć voditelja i nastavnice spojeni dijelovi su prezentirani kratkom izvedbom učenika. Radionica je tako uvela učenike u pojedine pristupe stvaralačkih i kreativnih procesa te im približila umjetnost pokreta, glazbe i tehničkih izuma. Učenici su bili aktivno uključeni  i sa zanimanjem pristupili zadacima i kreaciji svojih kratkih uradaka.

Učenici  koji su bili na radionici imali su priliku naučiti tko su osobe važne za nastanak i proces rada na predstavi i za plesno kazalište općenito. Bili su upoznati sa svim umjetničkim i kreativnim procesima u radu na plesnoj predstavi, koje su poveznice umjetnosti i znanosti kao i kako smo mi povezali našeg znanstvenika i nasljeđe Nikole Tesle kao inspiraciju za naš nastali rad predstave. Pojasnili  smo im što je sve potrebno za nastajanje kazališne plesne suvremene predstave, posebice suradničke u kojoj sudjeluju različiti umjetnici  te im pojasnili koje sve  profesije umjetnika, tehničara i ostalih suradnika uključujemo u ovakve umjetničke projekte.