Čarolija zvjezdanog kaleidoskop na otoku Mljetu (Dubrovačko – neretvanska županija) 6. studenog 2022. godine

  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
Radionica Sve(i)mir – praktični svemir (Zvjezdani kaleidoskop) održala se u Osnovnoj školi „Mljet“ na otoku Mljetu u Dubrovačko-neretvanskoj županiji 6. studenog 2022.godine. Na radionici je sudjelovalo 12 učenika, ravnateljica Sanja Lazo i učiteljica Vesna Franezić. Radionicu je vodila akademska slikarica Nina Bešlić.

Učenici su se za zadatak pripremili kroz priču i prezentaciju o svemiru. Učili su o zvijezdama, rađanju zvijezda, boji i toplini zvijezda i sazviježđima. Aktivno su sudjelovali u razgovoru s voditeljicom razmjenjujući svoja znanja o temi, što su učili u školi i izvan nastave. Zatim su se upoznali sa suvremenim umjetnicima koji koriste pojmove svemira u svojim radovima.

Nakon uvoda o svemiru, suvremene umjetnost i likovne motivacije počeli su s izradom zvjezdanog kaleidoskopa. Kako se radilo o objektu koji se trebao plošno i prostorno oblikovati zadatak je bio podijeljen u dva dijela. U prvom dijelu su kreirali unutrašnjost kaleidoskopa oslikavajući svoje vizije zvjezdanih konstelacija na slojevima prozirnog papira u bojama. Crtali su s flomasterima u boji koristeći osnovne likovne elemente. Zatim su kubus oblikovali s vanjske strane po principima geometrijske apstrakcije koristeći se jednostavnim plohama i geometrijskim likovima u jakim i intenzivnim bojama. Kada su oblikovali unutarnji i vanjski dio objekta uslijedilo je prostorno oblikovanje sastavljanjem i lijepljenjem. Kaleidoskop se sačinjavao od kubusa na kojem su napravili otvor za svjetlost i otvor kroz koji su promatrali svoj unutarnji svemir. Na otvore su montirali stakalca kako bi slika koju gledaju bila zanimljivija.

Učenici su kroz radionicu koristili postojeće informacije o svemiru i geometriji koje su učili u školi i proširili nova znanja o svemiru. Naučili su koristiti neuobičajene ne-likovne materijale i kako određena znanja i vještine mogu koristiti u realizaciji likovnog zadatka. Nakon što su objekti bili gotovi uslijedilo je opće oduševljenje postignutim rezultatom rada i onim što će, naposljetku, njima ostati kao uspomena.