Magnetsko polje igre u Moravicama (Primorsko-goranska županija), 12. listopada 2022. godine

  • Slika
  • Slika
  • Slika
Program „Magnetsko polje igre“  održan je 12. listopada 2022. godine u Kulturnom domu Željezničke tehničke škole Moravice za učenike i odgojno-obrazovne djelatnike Željezničke tehničke škole Moravice u Moravicama. Na programu je sudjelovalo 160 učenika i 13 odgojno-obrazovnih djelatnika.

 „Magnetsko polje igre“ je multidisciplinarna plesna predstava nadahnuta Nikolom Teslom u izvedbi umjetnika Melite Spahić Bezjak, Larise Lipovac Navojec, Branka Bankovića i Maria Kovača te uz tehničko vodstvo Roberta Pavlića.

Nakon predstave održana je Znanstveno-plesna radionica (Magnetsko polje igre). Na radionici je sudjelovalo 25 srednjoškolaca u dobi od 15 do 19 godina i jedan odgojno-obrazovni djelatnik.  Radionicu je vodila Melita Spahić Bezjak.

Predstava na zabavan i interaktivan način pronalazi dodirne točke i spaja umjetnost i znanost. Učenici su kroz predstavu bili upoznati s idejama i ulogama izvođača umjetnika. Kako predstava izvođački spaja pokret i ples, tekst, glumu, glazbu uz korištenje različitih scenografskih i tehničkih materijala i rekvizita  bila je inspiracija za uključenje u radionički dio.

Znanstveno plesna radionica  (Magnetsko polje igre) sadržajno nudi različite kreativne pristupe spajajući umjetnost i znanstvene teme iz same predstave koje se kroz različite igre, vježbe  asocijacija i kreativne zadatke obrađuju na radionici. Kako su učenici bili pod dojmom predstave željeli su na radionici iskusiti kreativne potencijale i napraviti svoje vlastite kratke prezentacije. Tako su se kroz radioničke  igre magneta, igre asocijacija i pogađanja znanstvenika, igre osmišljavanja (strujnih) valova pokretima te igre izbora i spajanja riječi u pjesmu – učenici na praktičan i interaktivni način uključili u stvaralački i kreativni proces.

Na kraju radionice zajedno i uz pomoć voditelja i nastavnice spojeni dijelovi su prezentirani kratkom izvedbom učenika. Radionica je tako uvela učenike u pojedine pristupe stvaralačkih i kreativnih procesa te im približila umjetnost pokreta, glazbe i tehničkih izuma. Učenici su bili aktivno uključeni  i sa zanimanjem pristupili zadacima i kreaciji svojih kratkih uradaka.

Učenici  koji su bili na radionici imali su priliku naučiti tko su osobe važne za nastanak i proces rada na predstavi i za plesno kazalište općenito. Bili su upoznati sa svim umjetničkim i kreativnim procesima u radu na plesnoj predstavi, koje su poveznice umjetnosti i znanosti kao i kako smo mi povezali našeg znanstvenika i nasljeđe Nikole Tesle kao inspiraciju za naš nastali rad predstave. 

Pojasnili  smo im što je sve potrebno za nastajanje kazališne plesne suvremene predstave, posebice suradničke u kojoj sudjeluju različiti umjetnici  te im pojasnili koje sve  profesije umjetnika, tehničara i ostalih suradnika uključujemo u ovakve umjetničke projekte.