Suvremenim kazalištem do samopouzdanja u Požegi (Požeško-slavonska županija) 10. lipnja 2022. godine

  • Slika
Radionica Kazališta „Hotel Bulić“ Gluma i pokret u suvremenom kazalištu održana je 10. lipnja 2022. godine u Katoličkoj gimnaziji s pravom javnosti Požega. Na radionici je sudjelovalo 14 učenika od 1. – 3. razreda srednje škole. Učenicima je ovo bila prva radionica glume i pokreta bazirana na tekstu suvremenog autora. Radionicu je vodila glumica Senka Bulić i glumac Jure Radnić.

Radionica je koncipiran kao kombinacija glumačke i radionice pokreta. Voditeljica radionice uvodno je učenike upoznala s opusom Bernard Marie Koltesa i vlastitim kazališnim radom radi lakšeg uvoda u rad na tekstu koji problematizira odnos ikone francuske mode Coco Chanel i njezine sluškinje Consuelo. Proces je započeo čitanjem i analizom teksta kao pripremom za individualne i grupne glumačke vježbe i vježbe pokreta. Nakon pročitanog materijala učenici su dobili zadatak da nauče nekoliko rečenica teksta kojima su pristupili radu na kreiranju uloga i dramskih situacija. 

Svim navedenim vježbama postignuto je povećanje interesa za izražavanjem putem glumačkog istraživanja, sposobnost samoizražavanja i kritičkog mišljenja, ali i informiranost o različitim formama suvremene umjetnosti, novim sadržajima s kojima učenici dotad nisu bili upoznati.
Jure Radnić je s polaznicima nakon glumačkih vježbi radio na improvizacijskim tehnikama vezanim uz pokret, stvaranje odnosa govora i tijela. Jedna od osnovnih karakteristika suvremenog kazališta je izvođačko tijelo i njegovo kretanje. Osvještavanje vlastitog tijela i njegovih mogućnosti te pomicanje granica olakšavaju glumačko- izvođački proces u kontekstu suvremenog kazališta.

Polaznici su bili izrazito zainteresirani za sve faze rada i artikulirano su sudjelovali u komentiranju procesa rada. S jednakim interesom su sudjelovali u individualnim i grupnim vježbama. Pokazali su talent, istraživački impuls i visoku koncentraciju. 

Profesorica hrvatskog jezika bila je izuzetno zadovoljna rezultatima radionice  i iskazala je želju za daljnjom suradnjom na sličnim programima.  Predložena je mogućnost uključivanja ovakvih programa u  školski preventivni program jer kroz radionice vezane za kazališnu umjetnost učenici razvijaju socioemocionalne vještine, samopouzdanje i otkrivaju svoj afinitet prema kazališnoj umjetnosti. Navedenim aktivnostima oplemenjuje se i kurikulum hrvatskog jezika koji obrađuje temu kazališne umjetnosti  na način da učenici iskustveno dožive, uz pomoć vodstva stručnjaka koji se bave kazalištem, a dijelom je i priprema vezanih za postavljanje jednog kazališnog djela.