Pitali smo mogu li globusi bili šareni učenike u Orahovici (Virovitičko-podravska županija) 27. svibnja 2022. godine
Nakon uvodnog govora u kojem su predstavnice Udruge ECHO Melanija Mežnarić i Ivana Kostić pozdravile učenike i nastavnike. Radionica je započela razgovorom voditeljice i učenika o tome što je umjetnost, jesu li čuli za neke poznate umjetnike, što za njih predstavlja pojam umjetnosti i koje sve vrste umjetnosti postoje. Potom je uslijedila diskusija o globusima. Voditeljica je postavila pitanje učenicima znaju li što su to globusi, zašto ih koristimo i čemu služe te što se na njima nalazi. Učenicima je predstavljen Dimitrije Bašičević Mangelos-umjetnik koji je bojao globuse raznim bojama i pisao po njima slova, brojeve i razne poruke. Tijekom uvodnog dijela, učenicima je opisan primjer Mangelosovog globusa, zajedno su analizirali različitosti između običnog školskog i Mangelosovog globusa, te se razgovaralo o razlikama u primjeni globusa – jedno je primjena na satu zemljopisa radi snalaženja na kartama i učenja zemljopisa, a drugo je umjetnička sloboda.
Nastavljena je diskusija o načinu prenošenja poruka u Mangelosovo doba i u suvremenom svijetu, načinima na koje se poruke prenose velikom broju ljudi, što je danas moguće modernom tehnologijom, a što nije bilo moguće za Mangelosova života. Voditeljica je upitala učenike neka razmisle, koju poruku bi željeli poslati u svijet kao što je to činio umjetnik Mangelos, žele li upoznati nekoga iz drugog dijela svijeta ili iz koje zemlje bi htjeli steći nove prijatelje.
Tijekom radionice fokus je stavljen na proučavanje i primjenu tehnika i vještina hrvatskog umjetnika Dimitrija Bašičevića Mangelosa te se radilo na razvijanju svijesti učenika o očuvanju kulturne baštine Republike Hrvatske. Učenicima su nakon toga podijeljeni materijali za rad. Svaki učenik je dobio školski globus te pomoćni likovni materijal.
Na praktičnom dijelu radionice učenici su dobili zadatak da od dobivenih materijala sami kreiraju vlastiti globus na način na koji je radio umjetnik Mangelos. Tijekom praktičnog dijela radionice, učenici su pokazali iznimnu zainteresiranost, kreativnost i originalnost prilikom izrade vlastitog globusa. Cilj ovog dijela radionice je bio poticanje i unaprjeđivanje samostalnosti, samopouzdanja i kreativnosti učenika u skladu s njihovim sposobnostima i sklonostima. Pri kraju praktičnog dijela radionice učenici su prezentirali vlastite globuse.
Zahvaljujući radionici “Svijet u mojim bojama-učenje o djelu suvremenog umjetnika Dimitrija Bašičevića Mangelosa“, nastavnici i učenici su educirani o suvremenoj umjetničkoj praksi, mogućnostima stvaranja vizualnog djela, istraživačkim tehnikama te postupcima i fazama u produkciji vizualnog djela/materijala u skladu sa suvremenim umjetničkim tehnikama. Usvajanjem novostečenog znanja, nastavnici će dalje moći educirati nove generacije učenika koje nisu direktno sudjelovale na radionici, dok će učenici moći prenositi svoja nova znanja i iskustva prijateljima i ostalim učenicima.