Šareni globusi na 24 načina u Lupoglavu (Istarska županija) 26. svibnja 2022. godine
Nakon uvodnog govora u kojem su predstavnice Udruge ECHO Melanija Mežnarić i Ivana Kostić pozdravile učenike i nastavnike, započela je radionica. Voditeljica Ivana Kostić s učenicima je razgovarala o tome znaju li što je umjetnost, jesu li čuli za neke poznate umjetnike, što za njih predstavlja pojam umjetnosti i koje sve vrste umjetnosti postoje. Zatim je postavila pitanje učenicima znaju li što su to globusi, zašto ih koristimo i čemu služe te što se na njima nalazi. Učenicima je predstavljen Dimitrije Bašičević Mangelos-umjetnik koji je bojao globuse raznim bojama i pisao po njima slova, brojeve i razne poruke. Tijekom uvodnog dijela, učenicima je opisan primjer Mangelosovog globusa, zajedno su analizirali različitosti između običnog školskog i Mangelosovog globusa, te se razgovaralo o razlikama u primjeni globusa – jedno je primjena na satu zemljopisa radi snalaženja na kartama i učenja zemljopisa, a drugo je umjetnička sloboda.
Nastavljena je diskusija o načinu prenošenja poruka u Mangelosovo doba i u suvremenom svijetu, načinima na koje se poruke prenose velikom broju ljudi, što je danas moguće modernom tehnologijom, a što nije bilo moguće za Mangelosova života.
Voditeljica je upitala učenike neka razmisle, koju poruku bi željeli poslati u svijet kao što je to činio umjetnik Mangelos, žele li upoznati nekoga iz drugog dijela svijeta ili iz koje zemlje bi htjeli steći nove prijatelje. Učenicima su nakon toga podijeljeni materijali za rad. Svaki učenik je dobio školski globus te pomoćni likovni materijal.
Na praktičnom dijelu radionice učenici su dobili zadatak da od dobivenih materijala sami kreiraju vlastiti globus na način na koji je radio umjetnik Mangelos. Tijekom praktičnog dijela radionice, učenici su pokazali iznimnu zainteresiranost, kreativnost i originalnost prilikom izrade vlastitog globusa. Cilj ovog dijela radionice je bio poticanje i unaprjeđivanje samostalnosti, samopouzdanja i kreativnosti učenika u skladu s njihovim sposobnostima i sklonostima. Pri kraju praktičnog dijela radionice učenici su prezentirali vlastite globuse. Predstavnice Udruge ECHO su skupa s učenicima komentirale globuse te poruke koje su učenici poslali.