Književnost i ples odlična su kombinacija u Virovitici (Virovitičko-podravska županija) 11. svibnja 2022. godine

Predstava „Tri sestre“ redateljice Natalije Manojlović i dramaturginje Ivane Đula gostovala je 11. svibnja 2022. godine u Tehničkoj školi Virovitica u Virovitici. Predstavu je gledalo ukupno 80 učenika od 1. do 3 . razreda različitih strukovnih  odjeljenja (medicinska sestra /tehničar opće njege; drvodjeljski tehničar dizajner; elektrotehničar) i nastavnice hrvatskog jezika Ivana Vlaisavljević, Izabela Babić i Marinka Troha te nastavnica nacrtne geometrije Željka Matijanić Puljić.

Predstavu koja je bazirana na istoimenoj drami A. P. Čehova, u produkciji Teatra &td iz Zagreba izvele su plesačice suvremenog plesa Martina Tomić, Petra Chelfi i Petra Valentić.

Predstava je lišena dramskog teksta te je on translatiran u neverbalni izvedbeni kod. Karakterna obilježja triju sestara kao i atmosfera cijelog dramskog djela izgrađeni su isključivo jezikom pokreta izvođačica.

Nakon predstave izvođačice su vodile radionicu u kojoj su sudjelovali zainteresirani učenici, njih ukupno 22. Na radionici su sudjelovale i dvije nastavnice, što je voditeljice oduševilo.  Kroz razgovor na početku radionice pokušalo se približiti učenicima što je to suvremeni ples, kako nastaje predstava suvremenog plesa i kako se ples i pokret mogu koristiti u kreativnom procesu. Budući da su na radionici sudjelovali  učenici koji nisu čitali književno djelo Tri sestre, zanimalo nas je kakav je njihov doživljaj predstave. Nama je bilo važno da su i djeca koja nisu upoznata s književnim predloškom prepoznala određene aspekte karakteristične za Čehovljeva djela koje smo u predstavi pokušale prenijeti isključivo neverbalno, kroz pokret i ples.

Budući da se radionica odvijala u velikoj školskoj dvorani, s učenicima smo igrali igre koje osvještavaju naše tijelo u odnosu na prostor i ostale ljude koji nas okružuju. Učenici su se najviše zainteresirali za vježbe koje potiču stvaranje povjerenja među sudionicima, a koje mi kao plesači koristimo u svakodnevnom radu kao bazu za daljnji fizički rad.

Nakon toga s učenicima se prolazilo kroz vježbe, igre i zadatke koji su se koristili u stvaranju predstave, a koje omogućuju aktivaciju neverbalnog koda izražavanja u stvaranju i prijenosu određenog sadržaja. Učenici su bili izrazito motivirani za vrijeme radionice te su se i dobro zabavili.