​Tragom zvjezdane prašine na Veli Iž (Zadarska županija) 25. listopada 2021. godine

  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika

Program i radionica Sve(i)mir III - svi smo nastali od zvjezdane prašine „Zvjezdana maglica“ održana je 25. listopada 2021. godine u Područnoj školi na Velom Ižu. Na radionici je sudjelovalo 3 učenika i 2 odgojno-obrazovna djelatnika. Radionicu su vodili Nina Bešlić i Goran Gatalica.

Na radionici su učenici Osnovne škole Veli Iž prolazili kroz značenja pojmova svemira i elemenata svemira povezano s prirodnim znanostima (svemir, planeta zemlja, čovjek, kemija, fizika, biologija...). Cilj radionice je bio povezati znanost i umjetnost, a ideja pronaći inspiraciju u svemiru, vidjeti kako učenici reagiraju i kako doživljavaju svemir. U prvom dijelu radionice pod vodstvom Gorana Gatalice, dvoje učenika šestog i osmog razreda, te jedna učenica drugog razreda, prošli su kroz temu svemira nizom pitanja usmjerenih prema svakome od učenika, ovisno o uzrastu, koristeći fotografije svemira (zvijezda, galaksija itd.). Učenici šestog i osmog razreda imali su zadatak napisati dva do tri stiha inspiriranih svemirom, a učenica drugoga razreda imala je zadatak napisati nekoliko svojih misli o svemiru kratkim rečenicama. Pokazalo se da su učenici vrlo brzo savladali zadatak, ali i napisali određeni broj vrlo maštovitih stihova i misli inspiriranih svemirom. U daljnjem dijelu radionice učenici su zapisane stihove i misli vizualno izrazili pod vodstvom Nine Bešlić.

U drugom dijelu radionice učenici su imali zadatak likovno oblikovati svemir, koji su vidjeli na slikama i doživjeli u razgovoru s Goranom Gatalicom. Kako bi što bolje prikazali doživljaj svemira, koji je vizualno apstraktan prikaz, koristili su se posebnom tehnikom slikanja koristeći slikarski medij za miješanje boja. Cilj zadatka je bio pomoću nijansi boja i njihovim različitim prijelazima, zatim korištenjem točke ili crte prikazati svemir. Slikali su na neobičnim formatima platna (peterokut i zvijezda) kako bi ih mogli lakše slagati u različitim kompozicijskim varijantama i ukrasiti zidove škole.