Pričali smo o hrvatskim umjetnicima u Čavlima (Primorsko-goranska županija) 26. svibnja 2021. godine

  • Slika
  • Slika
  • Slika
Radionica Baci svjetlo na hrvatske umjetnike! održana je 26. svibnja 2021. godine u Osnovnoj školi „Čavle“ u Čavlima. Na radionici je sudjelovalo 24 učenika šestog razreda i  profesorica likovne kulture Monika Kukučević. Radionicu je vodila Nina Licul uz četiri studentice diplomskog studija Likovne pedagogije Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci – Janu Sabol, Doriu Valković, Ursu Ljubas i Enu Džafić.

Vijest o povratku učenika predmetne nastave u školske klupe razveselila je i učenike i tim s Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci, jer je značila dugo očekivani susret. Nakon srdačnog dočeka profesorice Likovne kulture Monike Kukučević, studentice Akademije Jana Sabol, Doria Valković, Ursa Ljubas i Ena Džafić s voditeljicom Ninom Licul izvele su radionicu izrade kaleidoskopa.

Sadržaj radionice predstavljao je iznenađenje za učenike koji su očekivali nepoznate goste. Izradili su kaleidoskope s motivima hrvatskih likovnih umjetnika. Svaki učenik se pobliže upoznao s radom jednog umjetnika kroz igru, zabavu i kreativno izražavanje. U svakom kaleidoskopu nalazi se prizma s reflektirajućom folijom, koja stvara različite boje i oblike odabranih kadrova, a dizajn vanjskog dijela kaleidoskopa predstavlja kolaž od reprodukcija umjetničkih djela i edukativnog teksta o samom umjetniku.

Profesorica Monika Kukučević prepoznala je igru kao didaktičko sredstvo koje će joj poslužiti u nekim nastavnim temama, te mogućnost da je dalje razvija u nastavi. Razred je posjetila i ravnateljica Tanja Stanković, također profesorica Likovne kulture, koja je sa zadovoljstvom i znatiželjom pogledala radove učenika. S veseljem su učenici potpisali svoje radove, a nakon što su svi dovršili kaleidoskope, predstavili su ih ostatku razreda.

Zatim su studentice pomiješale tijela kaleidoskopa i kadrove od folija kroz koje prodire svjetlost, a učenici su trebali pronaći odgovarajuće kadrove, tako da su prepoznavali likovne rukopise umjetnike. Na taj način su indirektno, kroz igru naučili nešto novo i dublje proniknuli u skriveni svijet igre boja, ritma i oblika u radovima hrvatskih umjetnika.