Naučili smo spremiti igračke u Suhopolju (Virovitičko-podravska županija) 31. svibnja 2019. godine

  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
U Dječjem vrtiću Suhopolje u Suhopolju 31. svibnja 2019. Umjetnička organizacija Fronesis održala je plesnu predstavu „Nepospremljene igračke“. Predstavu je gledalo šezdesetoro djece, ravnateljica Ivanka Škala i odgajateljice Valeria Toth, Višnja Matovina, Bernarda Živbreg, Ivana Tomljanović, Pinka Jajalo i Ana Kožul. Predstavu je osmislila Jasna Čižmek Tarbuk, a nastupali su Klara Lovrečki, Tin  Rožman, Tea Vlahović, Jelena Guštin i Tamara Vlahović.

Ova predstava govori o veseloj i zaigranoj djevojčici i njenom odnosu prema igračkama. Ona se rado igra sa svim svojim igračkama, ali čim joj je dosta igre ostavlja ih porazbacane posvuda. Igračke su zbog toga ljute i žalosne jer se boje noći i čistača koji ih želi pobacati kao da su smeće, pa se zato obraćaju djeci s molbom za pomoć.

Sva djeca su se vrlo brzo uživjela u sudbinu igračaka, veselila se njihovoj razigranosti i rado nudila svoje savjete u komunikaciji s Kaubojem. Ponukana njihovim uzvicima, djevojčica se sažali nad igračkama i obećaje da će se promijeniti. Kad se popravila i pospremila igračke, djeca su s ushićenjem pratila njen završni ples s loptom i svim igračkama.

Radionice su se održale za dvije starije skupine djece, po 15 djece u svakoj. Dok jedna skupina sudjeluje u likovnoj radionici, druga je u plesnoj, pa se potom zamijene.

Koreografkinja Jasna Čižmek Tarbuk vodi Malu koreografsku radionicu u kojoj se i odgajateljicama približavaju osnove koreografskog postupka koje one kasnije mogu koristiti u vlastitom radu. Djeca najprije ponavljaju jednostavne koreografske cjeline iz predstave, a potom se bave pokretom temeljenim na kretnjama životinja pomoću kojeg stvaraju novu koreografiju. U završnom dijelu radionice djecu se potiče da sama plesom interpretiraju najdraži lik iz predstave.

Za to vrijeme u likovnoj radionici djeca razgovaraju o predstavi s voditeljicom Franicom Grbić približavajući se tako tema za likovni rad. Potom svatko dobije papir s podacima o programu Ruksak (pun) kulture i izvođačima predstave, od kojeg se izrađuje ormar za igračke. Pri tome se rabi kombinirana tehnika, te se police ormara i neke igračke iz predstave izrađuju kolažem, a zatim se dopunjavaju drvenim bojicama i pastelama. Voditeljica i odgajateljice pomažu djeci s priborom, uputama, no ostavljaju im slobodu izbora i oblikovanja igračaka koje će „pospremiti“ u ormar. Važan detalj je obilježavanje ormara datumom i imenom djeteta jer se može naknadno dopuniti ukoliko dijete smatra da nije dovršen, a ostaje trajna uspomena na predstavu.