Zašto su igračke probudile svoju vlasnicu u Slatini? (Virovitičko-podravska županija) 8. studenog 2019. godine

  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
U dječjem vrtiću Zeko u Slatini 8. studenog 2019. godine Umjetnička organizacija Fronesis održala je plesnu predstavu „Nepospremljene igračke“. Predstavu je vidjelo preko 100 djece sa odgajateljima. U predstavi su nastupili Jan Novosel, Klara Lovrečki, Tea Vlahović, Tamara Vlahović i Melisa Novosel u koreografiji Jasne Čižmek Tarbuk.

Predstava govori o zaigranoj, ali neurednoj djevojčici koja ne vodi računa o svojim igračkama, te ih ostavlja razbacane po sobi nakon igranja. Nepospremljene igračke dolaskom noći ostaju izložene na milost i nemilost noćnim strahovima i neumoljivom čistaču. Igračke traže pomoć od djece kako bi prisilile djevojčicu da ih pospremi. Djeca su spremno i s puno volje prihvatila igru i poticala djevojčicu na urednost, a kad se ona promijenila i zaslužila veliku loptu kao nagradu, to je izazvalo oduševljenje. Izvođači su bili ispraćeni velikim pljeskom i djeca su se teško rastala od njih.

Nakon predstave Jasna Čižmek Tarbuk održala je Malu koreografsku radionicu za jednu skupinu predškolaca od 28 djece, dok se istovremeno odvijala likovna radionica za drugu predškolsku skupinu od 28 djece pod vodstvom Franice Grbić.

Mala koreografska radionica osmišljena je tako da djeca uče najjednostavniju koreografiju iz predstave, a zatim zajedno s voditeljicom radionice stvaraju novu. Pritom voditeljica pokazuje odgajateljicama primjenu osnovnih koreografskih principa. Naposljetku djeca sama biraju lik koji im se najviše svidio i pokušavaju otplesati svoj doživljaj predstave.

Likovna radionica počinje razgovorom voditeljice Franice Grbić s djecom u kojem se oni prisjećaju igračaka koje su vidjeli u predstavi i onih s kojima se sami vole igrati. Potom od papira izrađuju ormar i u njega 'pospremaju' igračke. Pri tom se upoznaju s  kombiniranjem likovnih tehnika, te neke igračke izrađuju tehnikom kolaža, dok se za druge služe pastelama i drvenim bojicama. Uz pomoć odgajateljica i voditeljice u ormaru se nađu neke igračke iz predstave, a neke iz njihove svakodnevice, te se ormari obilježavaju datumom i imenom djeteta.

Na poleđini svakog ormara navedeni su podaci o programu Ruksak (pun) kulture i izvođačima predstave. Djeca su s užitkom sudjelovala u svim provođenim aktivnostima, te su spontano uključivala u sva zbivanja na sceni.