Škole izgledaju bolje kad ih projektiraju učenici u Dalju (Osječko-baranjska županija) 18. listopada 2019. godine

  • Slika
  • Slika
  • Slika
Radionica „Učenici projektiraju svoju idealnu školu" održana je 18. listopada 2019. godine u Osnovnoj školi Dalj u Dalju. Na radionici je sudjelovalo 20 učenika 5. – 8. razreda. Radionicu se popratile knjižničarka, pedagogica i učiteljica likovnog odgoja. Radionicu su vodili Veljko Armano Linta i Ana Armano Linta.

Radionica je započela prezentiranjem programa Ruksak (pun) kulture te uvodom u temu arhitektonskog zanimanja i razgovorom o elementima arhitektonskog projektiranja. Učenici su se predstavili kroz pozicioniranje u omiljeni dio učionice, a potom rekli koje im je najdraže mjesto u školi i zašto.

Zatim je uslijedila „oluja mozgova" o aktivnostima koje se odvijaju u školi, prostorima koje škola sadrži, kao i aktivnostima i prostorima koje bi učenici voljeli imati u školi. Prepoznajući karakteristike različitih aktivnosti i prostora, voditelji su učenike grupirali prema tome koje aktivnosti su kompatibilne te koji prostori mogu biti multifunkcionalni.

Nakon gledanja različitih primjera škola i razgovora o njima, učenici su se podijelili u grupe i odabrali jednu ili više aktivnosti kojima se žele baviti pri projektiranju škole. Osmislili su koje sve aktivnosti žele u određenom prostoru škole i kakav taj prostor treba biti. Ideje su bile raznolike, obuhvaćajući osmišljavanje prostora za druženje, prostora za kreativnost, prostora za projekcije filmova i razonodu te vanjskog prostora s bazenom i učionicom na otvorenom.

Zatim su učenici prezentirali svoje ideje jedni drugima, te nastavili s detaljnijim projektiranjem. Došlo je vrijeme za određivanje dimenzija pojedinih elemenata uređenja interijera: namještaja, ploča, rekreacijskih predmeta itd. Imajući na umu dimenzije potrebnog slobodnog prostora kako bi se oko namještaja moglo neometano kretati, učenici su prenijeli svoju ideju na milimetarski papir crtajući nacrte u mjerilu.

Radionica je završila prezentacijom završnih nacrta, razgovorom o razlikama u obliku i veličini prvotnih skica i nacrta u mjerilu te o raznim znanjima koje arhitekti primjenjuju u svom radu. Učenici su tijekom radionice aktivno izražavali svoje mišljenje i sa zadovoljstvom posvetili vrijeme osmišljavanju neformalnih prostora u školi, prihvaćajući izazov da vode računa ne samo o idejama i željama, već i o funkcionalnosti i tehničkoj strani projektiranja.