Kako crtati kao pravi dizajner u Lasinji (Karlovačka županija) 14. svibnja 2019. godine

  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
Ruksak (pun) kulture otputovao je 14. svibnja 2019. godine u Osnovnu školu „Antun Klasinc“ u Lasinji, gdje je Danijela Domljan, članica Hrvatskog društva dizajnera, održala radionicu Dizajnerski crtež. Crtanja se prihvatilo 32 učenika od trećih do osmih razreda, u pratnji knjižničarke Viktorije Tomšić, vjeroučiteljice Mirjane Smolković i profesorice likovne kulture Martine Štengl Šoić te ravnatelja Maria Crnolateca. Tako šarolika dobna skupina dala je na kraju radionice i izvrsne šarene rezultate.

Cilj radionice bio je ukazati učenicima što je dizajnersko crtanje, koji je način rada produkt dizajnera i zašto je crtež važan komunikator između naših ideja u glavi i nekoga kome te ideje želimo pokazati. Danijela Domljan je u uvodnom dijelu objasnila razliku između slikarskog, arhitektonskog ili dizajnerskog pristupa u predočavanju proizvoda oko nas.

Učenici su najprije morali razlikovati dobivene olovke i kojom jačinom pritiska mogu crtati s olovkom 3H, HB, 2B ili 6B, što se događa kada bojicu nanose na konturni crtež olovkom ili obratno, kada predmet koji gledaju ispred sebe crtaju najprije bojicom, a nakon toga dodaju sjene u olovci (sjenčaju). Isprobali su kako se drži olovka kada crtaju, mjere ili pišu, koja je razlika kada se crta na bijelom papiru ili crnom papiru.

Naučili su i pokoji dizajnersko-likovni izraz, od skiciranja, krokija, viziranja i sjenčanja, centralne perspektive i one s dva nedogleda. Svaki od učenika igrao se (ili se još uvijek igra!) legićima i megabloksima. No, kada su „kockice“ krenuli gledati ispred sebe i konačno crtati, nastale su prave male muke popraćene osmjesima nakon uspješno obavljenog zadatka!

Za kraj su, kao vježbu opuštanja, svi nacrtali po jedan apstraktni fraktalni crtež, potpuno različit od dizajnerskih „pravila“.